Jiading, 15 januari 2008

DuPont opent fabriek voor autolakken in China

SHANGHAI, China, 15 januari 2008 – In het Jiading district van Shanghai is een nieuwe DuPont fabriek voor hoogwaardige coatings gestart. De Chinese autoreparatiemarkt is een van de snelst groeiende ter wereld. Met deze fabriek kan deze markt efficiënter worden bediend.

Er werken nu 160 mensen in de fabriek, maar dat aantal zal naar verwachting tot zo’n 250 stijgen wanneer de fabriek eenmaal op volle capaciteit draait. De fabriek is DuPont’s tiende investering in China die verband houdt met lakken. Behalve reparatieproducten zal deze fabriek de snel groeiende economieën in de regio Asia Pacific voorzien van coatings die speciaal bedoeld zijn voor trucks, zware apparatuur en een breed scala aan industriële toepassingen.

DuPont is een wetenschapsbedrijf. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te creëren die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in ruim zeventig landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen, bouw en constructie, communicatie en transport.