Wilmington, 22 januari 2008

DUPONT BOEKT STERKE OMZET- EN WINSTGROEI IN VIERDE KWARTAAL EN OVER HEEL 2007

Wilmington, DE (USA), 22 januari 2008 – De geconsolideerde netto-omzet van DuPont steeg in het vierde kwartaal met 11 procent naar $ 7,0 miljard. Buiten de Verenigde Staten steeg de omzet met 14 procent, hoofdzakelijk als gevolg van een groei van 20 procent in opkomende markten, vooral Brazilië, China en India. Voor heel 2007 komt de netto-omzet uit op 30,653 miljard dollar.

De nettowinst over het vierde kwartaal 2007 bedroeg $ 545 miljoen, of $ 0,60 per aandeel, inclusief een nettovoordeel van $ 23 miljoen, of $ 0,03 per aandeel, voor speciale posten. De nettowinst over het vierde kwartaal 2006 was $ 871 miljoen, of $ 0,94 per aandeel, inclusief een nettovoordeel van $ 449 miljoen, of $ 0,49 per aandeel voor speciale posten. De nettowinst over heel 2007 bedroeg 2,988 miljard dollar.

De bedrijfswinst vóór belastingen (PTOI) van de bedrijfsonderdelen over het vierde kwartaal 2007 was $ 804 miljoen vergeleken met $ 576 miljoen in het vierde kwartaal 2006. Exclusief speciale posten steeg de PTOI van de bedrijfssegmenten met 30 procent van $ 721 miljoen naar $ 937 miljoen.

“DuPont’s sterke winstgroei in het vierde kwartaal weerspiegelt onze wereldwijde aanwezigheid en ons gevarieerde productaanbod,” zei Charles O. Holliday, Jr., voorzitter en chief executive officer van DuPont. “We bereikten over het hele jaar een winstgroei van 14 procent per aandeel, ondanks slapte in bepaalde Amerikaanse markten en hogere grondstofprijzen.”

DuPont bevestigde vandaag opnieuw haar winstverwachting voor het volledige jaar 2008 van $ 3,35 – $ 3,55 per aandeel, zoals bekendgemaakt op 9 januari. Voor het eerste kwartaal 2008 verwacht het bedrijf een winst van $ 1,12 – $ 1,17 per aandeel. In het eerste kwartaal 2007 verdiende het bedrijf $ 1,07 per aandeel, exclusief $ 0,06 voor speciale posten.

In een brief aan de aandeelhouders die vandaag is verstuurd en beschikbaar is op www.dupont.com  , belichtte Holliday de recente verbeteringen die het bedrijf tot stand heeft gebracht in de winstgevendheid, het rendement op eigen vermogen en de productiviteit. Holliday legde ook uit hoe het bedrijf een hogere winstgevendheid denkt te bereiken in 2008 en de jaren daarna, door vooruitgang te boeken op het gebied van landbouw, veiligheid en bescherming, opkomende markten en kostenproductiviteit. “We hebben er alle vertrouwen in dat we een aantrekkelijke winstgroei kunnen boeken in 2008 en in de daaropvolgende jaren zelfs een nog hogere groei – een voortzetting van onze verbetering in de afgelopen drie jaar,” zei Holliday.