CHANGSHU CITY, China, 4 februari 2008

DuPont opent fluorpolymeerfabriek in China

CHANGSHU CITY, China, 4 februari 2008 – In Changshu City heeft DuPont een nieuwe DuPont fluorpolymeerfabriek gestart. De fabriek, waar polytetrafluorethyleen (PTFE) poeder en dispersie – de basis voor onder meer Teflon® - wordt gemaakt voor klanten wereldwijd, maar vooral in de regio Asia Pacific, is een belangrijke mijlpaal in het strategische plan van de onderneming om een bredere basis te creëren voor de productie van fluorproducten in China. Bij het opstarten van de nieuwe fabriek en bij de productie van de eerste leveringen hebben collega’s van DuPont Dordrecht gedurende enige maanden geholpen.

Volgens Cynthia Green, vice president en general manager, DuPont Fluoroproducts, hebben DuPont’s geavanceerde, hoogkwalitatieve PTFE-producten al een leidende positie in de markt die nu verder verstevigd kan worden. PTFE-producten worden voornamelijk geleverd aan de auto-, kleding-, constructie-, luchtvaart- en chemische industrie, en aan producenten van kookgerei voor persoonlijk en industrieel gebruik.

De fabriek in Changshu is de vierde DuPont fabriek waar – net als in Dordrecht – geproduceerd wordt met DuPont(tm) Echelon(tm) technologie. Medewerkers van DuPont Dordrecht werd gevraagd hun kennis en ervaring van Echelon(tm) technologie te delen met de collega’s in China. Deze kennisoverdracht maakte een relatief snelle start van de fabriek mogelijk. Andere fabrieken waar deze technologie wordt toegepast staan in Parkersburg (Verenigde Staten) en Shimizu (Japan).

DuPont is een wetenschapsbedrijf. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te creëren die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in ruim zeventig landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen, bouw en constructie, communicatie en transport.

DuPont(TM), The miracles of science(TM) en Echelon(TM) zijn gedeponeerde handelsmerken of handelsmerken van DuPont of haar filialen.