Wilmington, 6 februari 2008

DuPont koopt fluorchemicaliëndivisie van Chemtura

Europese verkoop vanuit DuPont Dordrecht.

Wilmington, 6 februari 2008 – DuPont heeft de de fluorchemicaliëndivisie van Chemtura Corporation gekocht. Als gevolg van deze overname voegt DuPont Dordrecht de Europese verkoop van twee producten van Chemtura toe aan haar portfolio: FM200, een brandblusmiddel en TFP (trifluoropropeen) een grondstof voor fluorproducten. De overname van Chemtura is een onderdeel van DuPont’s strategie om haar aanbod van fluorchemicaliën uit te breiden, haar aanwezigheid te vergroten in branches voor speciale producten, zoals brandblusmiddelen, farmaceutische drijfgassen en fluor-intermediaire markten.

Financiële gegevens omtrent de overname zijn niet bekendgemaakt. De activa en technologieën die onderdeel uitmaken van de acquisitie worden benut voor de ontwikkeling van duurzamere materialen op basis van fluorchemicaliën, zoals vloeistoffen voor mobiele airconditioningsystemen met een laag broeikaseffect, schuimmiddelen en koeltechnieken.

De acquisitie omvat de hele fluorchemicaliëndivisie van Chemtura, inclusief de fluorchemicaliën productie-unit die deel uitmaakt van Chemtura’s productievestiging in El Dorado (Arkansas, Verneigde Staten). Deze gaat volledig op in de bedrijfsprocessen van DuPont. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot fluorchemicaliën worden overgedragen aan DuPont. Ongeveer 25 Chemtura medewerkers gaan voor DuPont Fluoroproducts werken.

DuPont zegt met deze acquisitie klanten een bredere productportfolio te kunnen bieden en nieuwe, duurzamere oplossingen te ontwikkelen en introduceren die een combinatie zijn van sterke prestaties, minder impact op het milieu en economische levensvatbaarheid voor de fluorchemicaliënmarkten.

Neem voor meer informatie contact op met:
Willem Buitelaar
Public Affairs Manager