Dordrecht, 18 maart 2008

DuPont verwacht hogere winst over eerste kwartaal 2008

Tijdens een bijeenkomst met investeerders in New York City heeft DuPont de winstverwachting voor het eerste kwartaal 2008 naar boven bijgesteld. Er wordt een winst verwacht van tussen de $ 1,14 en $ 1,19 per aandeel – ondanks stijgende energie- en grondstofkosten en aanhoudende zwakte op de Amerikaanse auto- en huizenmarkt. De eerdere winstverwachting voor het eerste kwartaal – die het bedrijf op 22 januari bekendmaakte – lag tussen de $ 1,12 en $ 1,17. Het bedrijf bevestigde ook de winstverwachting voor het hele jaar 2008 van $ 3,35 tot $ 3,55 per aandeel.

De hogere winstverwachting voor het eerste kwartaal is hoofdzakelijk het gevolg van de sterke wereldwijde vraag naar DuPont’s op de wetenschap gebaseerde landbouwproducten, de aanhoudend sterke groei in opkomende markten, waaronder Oost-Europa, en een hogere productiviteit. Deze toenames compenseren ruimschoots de hogere grondstofkosten, die naar verwachting twee keer zo snel zullen stijgen als in 2007, en een lagere vraag naar producten op de Amerikaanse huizen- en automarkt.

Tijdens de bijeenkomst met de investeerders presenteerde de onderneming details van haar plannen om de groei in omzet en winst tot en met 2010 sneller te laten verlopen.

DuPont is een wetenschapsbedrijf. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te creëren die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in ruim zeventig landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen, bouw en constructie, communicatie en transport.