Dordrecht, 19 maart 2008

DuPont bovenaan de lijst van The Patent Board(TM) als vernieuwer in de chemische industrie

DuPont heeft eerste plaats veroverd op gebied van wetenschap en patenten volgens The Patent Board(TM) en Nature Biotechnology. Daarnaast staat DuPont bovenaan de jaarlijkse biotechpatentenlijst van het wetenschappelijk tijdschrift Nature Biotechnology als de organisatie met de meeste Amerikaanse biotechnologiepatenten.

Wetenschap is de kern van DuPont. De beste manier die wetenschap te beschermen is volgens het concern met een sterke strategie voor intellectueel eigendom. In 2007 steeg het aantal patentaanvragen van DuPont 7 procent in vergelijking met 2006 en het aantal door het United States Patent Office goedgekeurde patenten steeg met 17 procent. In 2007 werden in totaal 597 patenten goedgekeurd – het hoogste aantal voor het bedrijf sinds 1992.

The Patent Board(TM) maakte de Chemicals Patent Scorecard(TM) vorige maand bekend. Daaruit blijkt dat DuPont, volgens de analyse van patenten in het kwartaal van 13 weken dat 1 januari 2008 eindigde, een leiderspositie in de chemische industrie inneemt. Volgens The Patent Board(TM) behoudt DuPont haar leidende rol in de chemische sector, met een ongeëvenaarde voorsprong op de Nr. 2 3M Co. en de rest van de bedrijven van de Top 10 Patent Scorecard.

Volgens the Patent Board(TM) scoorde DuPont zeer goed op Technology Strength(TM), Science Strength(TM) en Patent Count(TM). Technology Strength(TM) is een maatstaf voor de algehele kracht van de patentportfolio van een bedrijf, op basis van een gecombineerde indicatie van kwaliteit en kwantiteit. Science Strength(TM) geeft aan in welke mate een bedrijf wetenschap gebruikt bij het opbouwen van zijn patentportfolio, op basis van een gecombineerde meting van wetenschap en kwantiteit. DuPont wint de wedstrijd met ruim 800 procent in Science Strength(TM) op 8.894,3 punten, met BASF Group op de tweede plaats met 1.062,3 punten en 3M Co. op de derde plaats met 909 punten.