Dordrecht, 10 april 2008

DuPont verhoogt winstverwachting over eerste kwartaal

Du Pont de Nemours heeft vandaag haar winstverwachting voor het eerste kwartaal 2008 verhoogd naar $ 1,29 per aandeel, een verhoging van 10 tot 15 dollarcent per aandeel in vergelijking met de eerdere verwachting van $ 1,14 tot $ 1,19 per aandeel, die het bedrijf op 14 maart bekendmaakte. Dit betekent een winstgroei van ruim 20 procent in het eerste kwartaal. Vorig jaar rapporteerde het bedrijf een winst per aandeel in het eerste kwartaal van $ 1,01, inclusief een kostenpost van $ 0,06 voor speciale posten.

De hogere winst is het resultaat van de sterke groei in DuPont’s landbouwbusinesses, in combinatie met snelle groei in opkomende markten. De sterke winst in het eerste kwartaal zal naar verwachting de aanhoudende zwakte op de Amerikaanse bouw- en automarkten ruimschoots compenseren. Bovendien verwacht men dat prijs- en productiviteitsverbeteringen, samen met gunstige valuta-effecten, de invloed van beduidend hogere grondstofkosten zal ondervangen.

Voor de eerste helft van 2008 verwacht DuPont een winstgroei van ongeveer 10 procent. Voor de tweede helft verwacht het bedrijf een winst die ongeveer gelijk zal zijn aan die van 2007: $ 1,05 per aandeel. DuPont heeft ook de ondermarge van haar winstverwachting voor het hele jaar 2008 verhoogd met vijf dollarcent naar $ 3,40 tot $ 3,55 per aandeel. DuPont komt op 22 april met haar financiële resultaten over het eerste kwartaal 2008 naar buiten.

DuPont is een wetenschapsbedrijf. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te creëren die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in ruim zeventig landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen, bouw en constructie, communicatie en transport.