Dordrecht, 11 juni 2008

DuPont verhoogt productie van Solamet® voor snelgroeiende zonne-energiemarkt

Om aan de snelgroeiende vraag naar zonnepanelen te voldoen, verdubbelt DuPont de productiecapaciteit in China van DuPont™ Solamet® dikke film metallisatiepasta’s in de Electronic Materials DuPont Dongguan Ltd. (EMDD) fabriek. De uitbreiding is onderdeel van de strategie om de verkopen aan de fotovoltaïsche industrie meer dan te verdrievoudigen. DuPont verwacht dat de verkopen aan deze industrie in de komende vijf jaar meer dan $1 miljard zullen bedragen – een stijging ten opzichte van de huidige verkopen van ongeveer $300 miljoen. DuPont verwacht dat de PV-markt de komende tijd met ruim 30 procent per jaar zal stijgen, wat zal leiden tot een grotere vraag naar bestaande en nieuwe materialen die kosteneffectiever zijn.

DuPont wil sneller met innovaties op de markt komen om de kosten van zonne-energiesystemen te kunnen reduceren en de levensduur en prestaties van zonnecellen te verbeteren. DuPont™ Solamet® dikke film metallisatiepasta’s worden gebruikt om de voor- en achterzijde van zonnecellen te metalliseren. Zo kunnen fabrikanten van zonnecellen de kosten per watt drastisch verlagen, werken cellen efficiënter, leveren ze meer energie en is minder materiaal nodig.

De Solamet® uitbreiding sluit aan bij andere investeringen van DuPont in productontwikkeling en capaciteitsuitbreidingen voor de zonne-energiemarkt. Onlangs nog kondigde het bedrijf aan een onderzoekscentrum te gaan bouwen in Hong Kong en een fabriek in Shenzhen om te kunnen voorzien in de vraag naar nieuwe en bestaande producten voor de zich snel ontwikkelende amorfe siliconen dunne film PV-markt.

DuPont was de eerste multinational die een fabriek voor dikke film microcircuit materialen in China bouwde. Sinds 1996 voorziet de fabriek in Dongguan de groeiende Chinese elektronicamarkt van producten voor onder meer telecommunicatie, auto-elektronica en fotovoltaïsche toepassingen.