Dordrecht, 11 september 2008

DuPont vergroot aanbod duurzame verpakkingen met nieuwe producten uit hernieuwbare bronnen

DuPont breidt het aantal DuPont(TM) Biomax(R) verpakkingsproducten uit. Biomax(R) Thermal 300 is een warmtestabiliserende additief dat thermisch gevormde verpakkingen van polylactic acid (PLA) bestand maakt tegen hogere temperaturen tijdens transport, opslag en gebruik. Hierdoor kan PLA – een biologisch alternatief voor producten op basis van aardolie – ook worden gebruikt voor andere toepassingen dan alleen gekoelde etenswaren en drankjes.

Met Biomax(R) Thermal 300 voor PLA helpt DuPont goede prestaties te leveren én levert het een bijdrage aan de uitbreiding van duurzame verpakkingstoepassingen. Biomax(R) Thermal is het tweede additief voor PLA dat DuPont introduceert. Biomax(R) Strong, een versterkend additief dat in 2007 werd geïntroduceerd, zorgt voor verbeterde PLA dat beter verwerkt kan worden, duurzamer, sterker en flexibeler is. Biomax(R) Thermal bestaat voor 50 procent uit duurzame ingrediënten. De marktintroductie van Biomax(R) Thermal begint in de Verenigde Staten, gevolgd door Europa en Azië begin 2009.

Uit onderzoek blijkt dat consumenten steeds meer duurzame verpakkingen willen. DuPont biedt een breed scala aan verpakkingsoplossingen om in deze behoefte te voorzien, waaronder materialen uit duurzame bronnen zoals Biomax(R) PTT harsen en Biomax(R) TPS harsen, Cyrel(R) FAST flexografische printplaten zonder oplosmiddelen en DuPont(TM) Surlyn(R) harsen die het gewicht verminderen en onder meer in Dordrecht worden gemaakt.

DuPont – één van de eerste bedrijven die, bijna 18 jaar geleden, milieudoelstellingen publiekelijk bekend maakte – heeft haar inzet voor duurzaamheid verbreed met doelstellingen die uit de marktvraag voortkomen voor zowel de omzet als R&D-investeringen. De doelstellingen zijn direct gekoppeld aan zakelijke groei en specifiek aan de ontwikkeling van veiligere en milieuvriendelijkere nieuwe producten voor belangrijke wereldmarkten.

DuPont is een wetenschapsbedrijf. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te creëren die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in ruim zeventig landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen, bouw en constructie, communicatie en transport.