Dordrecht, 14 oktober 2008

DuPont neemt Coastal Training Technologies Corporation over voor uitbreiding van haar veiligheidstak

Dordrecht, 14 oktober, 2008 — DuPont heeft Coastal Training Technologies Corporation overgenomen, een toonaangevend bedrijf dat wereldwijd zeer geavanceerde trainingprogramma’s produceert en op de markt brengt. Het bedrijf heeft in Nederland een vestiging in Nijmegen. Het hoofdkantoor staat in Virginia Beach, in de Amerikaanse staat Virginia. DuPont verwacht dat deze transactie een aanzienlijke impuls zal geven aan de groei van DuPont Safety Resources, een veiligheidsadviesafdeling binnen het bedrijfsonderdeel Safety & Protection van DuPont met een totale omzet van 5,6 miljard dollar in 2007.

De voorwaarden van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt. De overname behelst de overdracht van alle klantcontracten, patenten, auteursrechten, merknamen, apparatuur en personeel. Hierdoor kan DuPont, een erkende wereldleider op het gebied van industriële veiligheidsadviesprogramma’s, haar groeiende wereldwijde klantenkring een breder scala aan systemen bieden. Coastal Training Technologies, met kantoren in de Verenigde Staten, Mexico, Europa, Brazilië, India en de Filippijnen, krijgt toegang tot DuPont’s brede klantennetwerk.

Volgens James R. Weigand, vice president and general manager, DuPont Safety Resources, kunnen beide bedrijven door het combineren van Coastals kwaliteiten en DuPont’s ervaring met innovatieve wetenschap en veiligheid voorzien in een breed scala aan behoeften van onze klanten, variërend van advies over veiligheidsleiderschap, trainingen onder leiding van een instructeur tot e-learning systemen. Dankzij deze acquisitie nemen we een leidinggevende positie in op het gebied van veiligheidsprogramma’s voor bedrijven, regeringen en organisaties."

"We sluiten ons aan bij een bedrijf dat ook gelooft in onze waarden met betrekking tot het belang van veiligheid en het verbeteren van het leven van de mens," zei Paul Michels, de oprichter en CEO van Coastal. "DuPont’s wereldwijde inzet voor het beschermen van mensen en het milieu, het ontwikkelen van hun medewerkers en het runnen van zeer efficiënte bedrijfsprocessen sluit perfect aan op Coastal's missie."

Volgens een rapport dat is gepubliceerd door de American Society for Training and Development (ASTD) gaven alleen al Amerikaanse organisaties in 2007 ongeveer 50 miljard dollar uit aan externe trainingservices. DuPont schat de wereldwijde markt voor veiligheidstrainingsmaterialen en –programma’s op meer dan 600 miljoen dollar per jaar. E-learning programma’s zijn het snelstgroeiende instrument in de industrie. Het aandeel e-learning verdrievoudigde de afgelopen jaren.

DuPont Safety Resources biedt op-maat-gemaakt advies en veiligheidstrainingsmaterialen en -producten die klanten helpen hun veiligheidssystemen en bedrijfsprocessen te verbeteren. Honderden bedrijven, overheidsinstellingen en andere organisaties hebben hun verliezen - in de vorm van menselijk lijden, financiële schade, productieverliezen en reputatieverlies - drastisch kunnen terugdringen en de veiligheid aanzienlijk kunnen verbeteren met de hulp van professioneel advies en veiligheidstrainingsproducten van DuPont. Naast advies biedt de bedrijfstak ook veiligheids- en trainingmateriaal voor de werkomgeving, waaronder het DuPont™ STOP™ programma, dat al meer dan 25 jaar een bijdrage levert voor duizenden werknemers overal ter wereld om letsels en incidenten te voorkomen.

DuPont zet zich in voor de bescherming van mensen en biedt oplossingen om te voorzien in veiligheidsbehoeften. Het DuPont bedrijfsonderdeel Safety & Protection omvat DuPont Advanced Fiber Systems, DuPont Nonwovens, DuPont Building Innovations, DuPont Chemical Solutions Enterprise en DuPont Safety Resources. In 2007 bedroeg de omzet van dit bedrijfsonderdeel 5,6 miljard dollar.

Over Coastal Training Technologies Corporation

Coastal Training Technologies Corporation is opgericht in 1984. Het bedrijf heeft een uitgebreid pakket met prijswinnende dvd’s, e-learning producten, printmaterialen en cursussen onder leiding van een instructeur in 29 talen ontwikkeld en op de markt gebracht. Bekende merkproducten van het bedrijf zijn onder andere e-learning instrumenten, zoals ClarityNet® HD, Safe2Work, Hot Potato en Custom Course Creator (C3). Ongeveer een derde van de 600 werknemers van het bedrijf woont en werkt in de Verenigde Staten.

Over DuPont

DuPont is een wetenschapsbedrijf. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te creëren die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in ruim zeventig landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen, bouw en constructie, communicatie en transport.

DuPont Safety Resources: http://www2.dupont.com/Safety_and_Protection/en_US/

Coastal Training Technologies Corporation: http://www.coastal.com/site/index.html