Dordrecht, 4 maart 2009

DuPont Dordrecht ziet Abraham

Dit jaar ziet DuPont Dordrecht Abraham. De oprichtingsakte van de Nederlandse vestiging van E. I. du Pont de Nemours & Company werd in februari 1959 getekend. Dordrecht was de eerste vestiging in Nederland. "Onze vijftigste verjaardag is een belangrijk mijlpaal en een moment om al onze voormalige en huidige medewerkers te bedanken voor hun bijdrage aan het bedrijf, net als onze partners in de Drechtsteden en daarbuiten", zei site manager Gordon Tait.

In aanwezigheid van Richard Wiley, director operations, EMEA van Du Pont de Nemours International SA ging de viering van de vijftigste verjaardag van DuPont Dordrecht van start. Een spandoek met de tekst ‘DuPont al 50 jaar veilig aan het werk in Dordt’ werd onthuld door twee medewerkers met beiden meer dan 43 dienstjaren en twee medewerkers die in januari 2009 in dienst kwamen. Alle 900 werknemers werden getrakteerd op een speciaal gebakje.

De productie bij DuPont Dordrecht begon in 1962 met Orlon®. Nu produceert de Dordtse vestiging van het bedrijf onder meer Delrin®, Isceon®, Surlyn®, Teflon® en Viton®.

DuPont levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 70 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie, vervoer en transport.