Dordrecht, 30 maart 2009

DuPont scoort hoog op ethische ranglijst

DuPont scoort volgens het jaarlijkse Covalence Ethical Ranking Report de eerste plaats onder de chemische bedrijven voor wat ethische reputatie betreft en staat op de tiende plaats algemeen onder meer dan 500 multinationals.

Covalence, gevestigd in Genève, is een onafhankelijke onderzoeksorganisatie die multinationals volgt en hun "ethische score" rapporteert op basis van een reputatie-index die 45 criteria omvat, waaronder duurzaamheid, ethisch handelen, maatschappelijk verantwoord ondernemen, internationale samenwerking, arbeidsstandaards en mensenrechten. Covalence doet onderzoek aan de hand van artikelen in de media, rapporten van niet-gouvernementele organisaties, persberichten, websites en andere informatiebronnen om de reputatie van bedrijven op ethische onderwerpen te meten. Het maakt een overzicht van multinationals in 18 sectoren.

DuPont staat op nummer 1 in de chemische sector en eindigde op de 10e plaats overall onder 541 multinationals die in de Dow Jones Titans Sector lijst staan.

Ethisch gedrag is één van de vier kernwaarden van DuPont, naast veiligheid, zorg voor het milieu en respect voor mensen, die het concern de afgelopen 206 jaar richting hebben gegeven. Het volledige rapport van Covalence is te vinden op www.covalence.ch.

DuPont levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 70 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie, vervoer en transport.