Dordrecht, 23 april 2009

KLEINE GASLEKKAGE DUPONT DORDRECHT

Vandaag om 10:22 heeft tijdens onderhoudswerkzaamheden bij DuPont in Dordrecht in de Viton®-fabriek een kleine lekkage van gasvormige stoffen plaatsgevonden.‪ De regionale brandweer en ambulance zijn uit voorzorg gewaarschuwd. Om 10:28 was de regionale brandweer ter plaatse. De DuPont bedrijfsbrandweer heeft de lekkage direct onder controle gebracht. ‪Om 10:50 is het signaal ‘alles veilig’ gegeven.

Er zijn geen gewonden gevallen. Metingen door het DuPont luchtbemonsteringsteam binnen en buiten het terrein hebben uitgewezen dat er geen schadelijke gevolgen hebben plaatsgevonden voor het milieu en voor de omwonenden. Onderzoek naar de grondoorzaken van het incident zijn direct gestart.

Viton®, een product van DuPont Performance Elastomers, is een fluorelastomeer die veel gebruikt wordt in de automobiel- en de luchtvaartindustrie. Er worden onder meer afdichtingen van gemaakt. Viton® staat bekend om zijn bestendigheid tegen agressieve vloeistoffen en chemicaliën en is zeer goed bestand tegen hoge temperaturen.