Dordrecht, 8 oktober 2009

DuPont schenkt ruim 4000 euro voor leesgierige kinderen

In aanwezigheid van tientallen leerlingen ontvingen drie basisscholen op De Staart in Dordrecht een cheque van 4350 euro van DuPont voor het project Succes Boeken, Boeken voor Succes.Met het project willen de scholen en de Bibliotheek Dordrecht leerlingen en hun ouders stimuleren bij het lezen en hen net zo leesgierig te maken als Rupsje Nooitgenoeg.

De overhandiging door site manager Gordon Tait van DuPont Dordrecht vond plaats aan het begin van de Kinderboekenweek, dat als thema ‘Aan tafel’ heeft. De Wantijschool aan de Wielingenstraat, de Regenboog aan de Volkerakweg en de Wantijschool aan de Maasstraat werken samen in het project. De kinderen van de scholen hadden bladzijden van het boek over Rupsje Nooitgenoeg gemaakt om te laten zien dat je van lezen nooit genoeg kunt krijgen.

"De afstand naar de openbare bibliotheek in de stad is voor veel kinderen en hun ouders te groot. Daarom hebben de scholen een steunpunt van de bibliotheek in huis. Dat verlaagt de drempel", zeggen leescoördinatoren Hélène Versteeg van de Regenboogschool en Laura van Zanten van de Wantijschool.

DuPont doet de schenking uit het Community Fund van het bedrijf. "Dit is een wereldwijd fonds waar alle vestigingen van DuPont jaarlijks een aanvraag voor in kunnen dienen", zegt woordvoerder Willem Buitelaar. "Het project van de drie scholen en de bibliotheek spreekt ons zeer aan. Jonge kinderen en hun ouders stimuleren om te lezen, kan de kinderen helpen later een goede vervolgopleiding te volgen. Wij willen graag deel uitmaken van de gemeenschap waarin we werken. Het Community Fund is een manier om daaraan een bijdrage te leveren."

DuPont levert producten en diensten die hun oorsprong vinden in de wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken en produceren die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 70 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.

Foto: DuPont/Martin van Mourik