dordrecht, 13 oktober 2009

DuPont introduceert Kevlar® Advanced Performance vezels voor industrie en auto’s

DuPont introduceert DuPont™ Kevlar® Advanced Performance (AP) vezels vanwege de toenemende vraag naar beter presterende materialen voor industriële toepassingen. De Kevlar® AP productlijn presteert nog beter dan de standaard Kevlar® vezels. Deze betere prestatie leidt tot kostenbesparing en meer flexibiliteit in de productontwerpen van toeleveranciers autoindustrie, bouw, olie- en gasindustrie, producenten van kabels en optische vezelkabels en nutsbedrijven. Het eerste product van de nieuwe lijn is Kevlar® K29 AP.

De eerste proeven van klanten tonen aan dat Kevlar® AP de prestaties ten goede komt. DuPont is nu bezig om de technologie in de toekomst toegankelijk te maken voor een veel breder scala aan producten en andere prestatie-eigenschappen om klanten te helpen hun business te innoveren en te laten groeien.

Kevlar® K29 AP wordt onder meer toegepast in banden, riemen en slangen in de auto-industrie; en in kabels, composieten en elektrische bekabeling die worden gebruikt in de bouw, olie-, gas- en nutsindustrie. DuPont schat in dat de wereldwijde vraag naar versterkte materialen in auto’s alleen al – zoals banden, slangen en riemen – de komende vijf jaar zal verdubbelen, omdat de behoefte aan minder gewicht, lager brandstofverbruik en betere prestatie bij hogere temperaturen steeds groter wordt.

Kevlar® K29 AP is verkrijgbaar in een serie deniers die tot 15 procent sterker zijn dan de standaard K29, en dat geeft fabrikanten veel meer flexibiliteit in hun productontwerpen. Het is nu wereldwijd beschikbaar om nieuwe producten te testen en voor de ontwikkeling van applicaties.

"Kevlar® vezel wordt gebruikt om een grote verscheidenheid aan producten te verstevigen en te versterken vanwege de lichtgewicht sterkte, de vormvastheid en corrosiebestendigheid, de stabiliteit bij hoge temperaturen en nog meer unieke eigenschappen," zei Thomas G. Powell, president – DuPont Protection Technologies. "Er zijn veel toepassingen waarin afnemers nu minder vezel hoeven te gebruiken voor dezelfde of zelfs betere prestaties. Dit is het soort innovatie dat klanten willen en het onderstreept nog eens hoe belangrijk de high-performance materialenmarkt voor ons is."

Al meer dan 40 jaar beschermt DuPont™ Kevlar® mensen en kritische processen over de hele wereld. En DuPont verwacht dat de recente investeringen in de productiecapaciteit van Kevlar® en Nomex® ook in de toekomst zullen leiden tot verdere innovatie en nieuwe producten.

DuPont is een wetenschapsbedrijf. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te creëren die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in ruim zeventig landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen, bouw en constructie, communicatie en transport.

Ga voor meer informatie over Kevlar® Advanced Performance naar:

Het DuPont Ovaal, DuPont, Kevlar® en Nomex® zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van DuPont of zijn filialen.