Dordrecht, 3 november 2009

DuPont benoemt Ellen Kullman tot Voorzitter Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur van DuPont heeft Chief Executive Officer Ellen Kullman (53) gekozen tot voorzitter per 31 december. De huidige voorzitter, Charles O. Holliday Jr. (61), was elf jaar Voorzitter en gaat per 1 januari met pensioen.

Zoals al in september 2008 aangekondigd, werd Kullman per 1 januari 2009 CEO nadat Holliday 10 jaar als DuPont’s CEO was opgetreden. Holliday bleef aan als Voorzitter van de Raad van Bestuur DuPont voor een korte overgangsperiode totdat Kullman hem zoals verwacht zou opvolgen.

"Ik voel me vereerd dat de Raad van Bestuur mij tot voorzitter heeft gekozen", zegt Kullman. "DuPont staat er goed voor om de volgende fase van groei waar te maken. We hebben een sterke positie in de markt en in wereldwijde distributiekanalen om onze cultuur van wetenschappelijk onderzoek, innovatie en sterke klantfocus direct te koppelen aan technologie waar de wereldmarkt om vraagt."

"Ellens aangeboren leiderschapskwaliteiten, sterke marktfocus en uitstekende staat van dienst stonden aan de basis van de beslissing van de Raad van Bestuur om haar als de juiste persoon te zien voor de voorzittersfunctie. Ik ben ervan overtuigd dat Ellen een uitstekende Voorzitter en CEO zal zijn," aldus Holliday. "Meer dan 35 jaar heb ik het unieke voorrecht gehad deel uit te maken van DuPont. Ik verheug me op de komende jaren onder Ellens leiding waarin DuPont antwoord zal blijven geven op de vraag naar op wetenschap gebaseerde oplossingen."

DuPont levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 70 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.

Ellen Kullman