Dordrecht, 17 november 2009

WENSBOOM VOOR DE MERWELANDEN

Vandaag exact 50 jaar geleden werd de eerste paal geslagen voor DuPont Dordrecht. Vanwege die gelegenheid - en om de banden met de gemeenschap rond het bedrijf te onderstrepen - overhandigde het chemiebedrijf vandaag een wensboom aan de cliëntenraad van zorg- en wooncentrum De Merwelanden op de Staart. In deze boom, die op de balie van de receptie van De Merwelanden komt te staan, kunnen bewoners een papiren appeltje hangen met een wens die ze graag in vervulling zien gaan. Dat kan variëren van nog eens een middagje winkelen of een concert bezoeken tot een Indische maaltijd koken met de buurman of een mis in het Latijn meemaken. De Merwelanden zorgt dat de wensen in vervulling gaan. In zijn dankwoord verwees bestuurder Theo van Bakel van De Merwelanden naar een oude Germaanse traditie waarbij mensen hun wensen tussen de takken van bomen verstopten om hun wensen te laten uitkomen. Site Manager Gordon Tait sprak de wens uit dat DuPont en De Merwelanden nog lang goede buren van elkaar mogen blijven.

De wensboom is van plexiglas op een houten voet en werd gemaakt door medewerkers van de centrale werkplaats van DuPont.

Wensboom merwelanden

Op de foto v.l.n.r. mevrouw Van Twist (voorzitter cliëntenraad De Merwelanden,

Arie van der Vliet en Bert Onwijn (beiden van DuPont).