Dordrecht, 16 maart 2010

DuPont heeft innovatief topjaar, ondanks recessie in 2009

- DuPont behoort tot de 50 meest innovatieve ondernemingen ter wereld
- 39 procent van de omzet kwam uit producten die in 2009 zijn geïntroduceerd

– DuPont heeft in 2009 een nieuw record gevestigd op het gebied van innovatieresultaten, ondanks de wereldwijde economische recessie. De omzet uit nieuwe producten die in de afgelopen vijf jaar zijn geïntroduceerd, bereikte in 2009 de 10 miljard dollar, of 39 procent van de omzet van DuPont. Het concern bracht in 2009 meer dan 1.400 nieuwe producten en toepassingen op de markt, meer dan in enig voorgaand jaar en een stijging van 60 procent ten opzichte van 2008.

Wetenschappers en ingenieurs van DuPont dienden in de Verenigde Staten 2.086 patentaanvragen in, het hoogste aantal in de geschiedenis van de onderneming en een stijging van 8 procent ten opzichte van 2008. Het Amerikaanse Patent and Trademark Office kende DuPont 592 patenten toe, een stijging van 20 procent ten opzichte van 2008.

Met deze belangrijke indicatoren krijgt DuPont voortdurend erkenning van derden. MIT Technology Review (het gezaghebbende tijdschrift van het Massachusetts Institute of Technology) heeft DuPont opgenomen in de TR50, een lijst met de 50 meest innovatieve ondernemingen ter wereld.

Volgens de Patent Scorecard™ van 23 februari heeft DuPont de sterkste patentportfolio in de chemische industrie. Sinds januari 2007 – toen de Scorecard™ voor het eerst werd uitgegeven – neemt de onderneming elk kwartaal deze toppositie in. Bovendien werd ons bedrijf geclassificeerd als tweemaal sterker dan BASF, dat de tweede plaats op de lijst inneemt, voor "Technology Strength, een totaalmeting van de algehele kwaliteit van de patentkracht van een bedrijf." DuPont maakt als toonaangevend bedrijf in de sector ook onderdeel uit van de Ocean Tomo 300® Patent Index (NYSE Euronext: OTPAT), de eerste index in de industrie die is gebaseerd op de waarde van het intellectueel eigendom, omdat het de hoogste innovatieratio heeft binnen de industriële materialensector.

Over DuPont
DuPont levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 70 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.

Klik op een afbeelding voor een hoogresolutie weergave.

DuPont omzet uit nieuwe producten 2000-2009

DuPont patentaanvragen in de VS 2000-2009