Dordrecht, 22 april 2010

DuPont ontvangt Britse Queen’s Award for Enterprise voor vergroten rendement van zonnecellen

Hare Majesteit Koningin Elisabeth van het Verenigd Koninkrijk en het Gemenebest heeft een Queen’s Award for Enterprise
in de categorie Innovatie toegekend aan DuPont voor de voortdurende ontwikkeling van DuPont™ Solamet® fotovoltaïsche metaliseringspasta. Dat is een belangrijke component om de energie-efficiëntie van zonnecellen te verhogen.

De ontwikkelingen van DuPont op het gebied van front- en back-side metaliseringcontacten hebben aanzienlijke efficiëntievoordelen in zonnepaneeltechnologie opgeleverd. Lag het rendement van een siliciumkristal (c-Si) zonnencel op ongeveer 10 procent, tegenwoordig ligt die voor multi-crystalline wafers op bijna 16 procent en meer dan 18 procent voor monocrystaline wafers. Deze verbetering is deels bereikt dankzij de prestaties van de metalisering die DuPont heeft ontwikkeld. Solamet® heeft kritische eigenschappen die serieweerstand en elektrisch verlies verminderen, wat een efficientere applicatie oplevert.

The Queen's Awards for Enterprise is de meest prestigieuze prijs in het Verenigd Koninkrijk voor zakelijke prestaties en erkent uitzonderlijke resultaten door bedrijven die in het VK zijn gevestigd. De prijzen worden elk jaar door Koningin Elisabeth toegekend, op advies van de minister-president, die zich laat bijstaan door een Adviescomité met vertegenwoordigers van de overheid, de handel en industrie en de vakbonden.

DuPont verwacht dat de markt voor zonne-energie in 2010 met ongeveer 30 procent zal groeien en sterk zal toenemen in de komende drie jaar. In 2009 bedroegen de verkopen van DuPont in deze markt meer dan $500 miljoen.

Volgens Ian Hudson, president – DuPont Europe, Middle East and Africa, vergt de energiebehoefte wereldwijd aandacht. DuPont ziet opwekking van hernieuwbare energie de komende 20 jaar als de snelst groeiende sector in de energie-industrie en materialen voor zonne-energie vormen een kritische succesfactor voor duurzame groei. De toegepaste wetenschap van DuPont levert producten en technologieën die de zone-energie kunnen omzetten in schone energie en onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen kunnen verminderen.

DuPont levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 70 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.

Forward-Looking Statements: This news release contains forward-looking statements based on management’s current expectations, estimates and projections. The company does not undertake to update any forward-looking statements as a result of future developments or new information. All statements that address expectations or projections about the future, including statements about the company’s strategy for growth, product development, market position, expected expenditures and financial results are forward-looking statements. Some of the forward-looking statements may be identified by words like "expects," "anticipates," "plans," "intends," "projects," "indicates," and similar expressions. These statements are not guarantees of future performance and involve a number of risks, uncertainties and assumptions. Many factors, including those discussed more fully elsewhere in this release and in DuPont’s filings with the Securities and Exchange Commission, particularly its latest annual report on Form 10-K, as well as others, could cause results to differ materially from those stated. These factors include, but are not limited to changes in the laws, regulations, policies and economic conditions of countries in which the company does business; competitive pressures; successful integration of structural changes, including acquisitions, divestitures and alliances; research and development of new products, including regulatory approval and market acceptance, and seasonality of sales of agricultural products.

The DuPont Oval Logo, DuPont™, The miracles of science™ and Solamet® are registered trademarks or trademarks of DuPont or its affiliates.