Dordrecht, 23 april 2010

DuPont introduceert vloeibare Tyvek® voor nog betere isolatie van gebouwen

DuPont introduceert een nieuwe, innovatieve technologie onder de DuPont™ Tyvek® merknaam: DuPont™ Tyvek® Fluid Applied Weather Barrier (WB) System. Deze variant kan met een roller of een verstuiver worden aangebracht en combineert de prestaties van de traditionele DuPont™ Tyvek® bouwfolie met de superieure bescherming van DuPont™ Tyvek® CommercialWrap® en CommercialWrap® D in een vloeibare vorm.

Het product wordt vanaf begin mei in fases op de markt gebracht, te beginnen in de Amerikaanse staat Texas. Vanaf begin 2011 zal het product in de hele Verenigde Staten te koop zijn, voor zowel commerciële gebouwen als woonhuizen. Net als DuPont’s traditionele bouwfolies, helpt het DuPont™ bij de duurzame isolatie van gebouwen met een betere energie-efficiëntie en bescherming tegen water. Schoonmaken is eenvoudig, met terpentine of schoonmaakmiddelen op basis van citroen.

Volgens Thomas F. Schuler, president -- DuPont Building Innovations biedt het nieuwe Tyvek® Fluid Applied WB System, in combinatie met andere weerbestendige producten van DuPont, architecten meer mogelijkheden voor de bescherming van gebouwen. DuPont kan de bouw- en constructie-industrie nu een totaalpakket aanbieden voor isolatie van gebouwen, op basis van bouwkundige wetenschap. Het product heeft onder meer de grootste dampdoorlaatbaarheid in vergelijking met concurrerende producten, bespaart tijd en er is minder van nodig omdat met één liter een oppervlak bedekt kan worden dat twee- tot driemaal zo groot is vergeleken met concurrerende producten (wanneer het volgens de richtlijnen van DuPont wordt aangebracht). Bovendien krimpt het nauwelijks en is het zeer elastisch, waardoor het DuPont™ Tyvek® Fluid Applied WB System meebeweegt met een gebouw, in tegenstelling tot andere vloeibare materialen die wel kunnen krimpen waardoor in de loop der tijd gaatjes of scheuren kunnen ontstaan. Het is uitermate geschikt voor hoge gebouwen met een ingewikkeld ontwerp.

DuPont levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 70 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.

The DuPont Oval Logo, DuPont™, The miracles of science™ and Solamet® are registered trademarks or trademarks of DuPont or its affiliates.