Dordrecht, 27 april 2010

DuPont maakt sterke winst over eerste kwartaal 2010 bekend

DuPont behaalde over het eerste kwartaal van 2010 een geconsolideerde netto-omzet van 8,5 miljard dollar. Dat is 23 procent hoger dan over dezelfde periode in 2009. De nettowinst van DuPont over het eerste kwartaal 2010 bedroeg 1.129 miljoen dollar (488 miljoen dollar in het eerste kwartaal van 2009). De verbetering is het gevolg van aanzienlijk hogere omzetvolumes (vooral in de bedrijfsonderdelen Performance Polymers, Electronics & Communications en Titanium Technologies), een beter gebruik van de productiecapaciteit, hogere verkoopprijzen, valutavoordeel en lagere grondstofkosten. Daartegenover staan hogere vaste kosten voor groei-investeringen en hogere non-cash pensioenkosten. Alle bedrijfssegmenten en regio’s leverden een bijdrage aan de groei.

"Onze intense klantenfocus, aanhoudende R&D-investeringen en productiviteitsverbeteringen zorgen voor groei," zei Ellen Kullman, voorzitter en CEO van DuPont. "Macrotrends deden de vraag naar onze wetenschappelijke innovaties stijgen en DuPont was er klaar voor. De onderneming profiteert van de maatregelen die vorig jaar zijn genomen, want we komen in 2010 sterker naar voren."

DuPont verhoogde haar winstverwachting voor het hele jaar van 2,15-2,45 dollar per aandeel naar 2,50-2,70 dollar per aandeel. De nieuwe winstverwachting is gebaseerd op een omzetgroei die hoger is dan verwacht en hogere winstmarges (vóór belastingen), in combinatie met aanhoudende wereldwijde economische groei met een grote vraag in vooral de regio Asia Pacific. De onderneming verwacht dat de vrije kasstroom ongeveer 200 miljoen dollar hoger zal zijn dan eerder verwacht en heeft haar schatting verhoogd van meer dan 1,5 miljard dollar naar ruim 1,7 miljard dollar.

DuPont levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 70 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.

Kijk voor gedetailleerde informatie op de website

Forward-Looking Statements: This news release contains forward-looking statements based on management's current expectations, estimates and projections. All statements that address expectations or projections about the future, including statements about the company's strategy for growth, product development, market position, expected expenditures and financial results are forward-looking statements. Some of the forward-looking statements may be identified by words like "expects," "anticipates," "plans," "intends," "projects," "indicates," and similar expressions. These statements are not guarantees of future performance and involve a number of risks, uncertainties and assumptions. Many factors, including those discussed more fully elsewhere in this release and in documents filed with the Securities and Exchange Commission by DuPont, particularly its latest annual report on Form 10-K and quarterly report on Form 10-Q, as well as others, could cause results to differ materially from those stated. These factors include, but are not limited to changes in the laws, regulations, policies and economic conditions, including inflation, interest and foreign currency exchange rates, of countries in which the company does business; competitive pressures; successful integration of structural changes, including restructuring plans, acquisitions, divestitures and alliances; cost of raw materials, research and development of new products, including regulatory approval and market acceptance; seasonality of sales of agricultural products; and severe weather events that cause business interruptions, including plant and power outages, or disruptions in supplier and customer operations. The company undertakes no duty to update any forward-looking statements as a result of future developments or new information.