Dordrecht, 28 oktober 2010

DuPont Dordrecht reikt donaties Community Fund uit

New Page 1

De Dordtse Rennersclub De Mol, het Willem de Zwijger College in Papendrecht en Muziekvereniging Crescendo in Sliedrecht namen op 28 oktober een donatie uit het DuPont Community Fund in ontvangst. De overhandiging vond plaats bij de vestiging van DuPont in Dordrecht.

"Met de donaties uit het Community Fund willen we organisaties in de Drechtsteden steunen in hun maatschappelijke rol en onze verbondenheid laten zien met de omgeving waarin we werken", zegt site manager Gordon Tait. "DuPont Dordrecht heeft veel buren en we waarderen de steun die we van hen bij ons werk krijgen. Met de donaties uit het Community Fund willen we onze waardering daarvoor tot uitdrukking brengen."

DRC De Mol nam drie fietsen in ontvangst die worden ingezet bij de opleiding van jeugdige renners. Veiligheid speelt bij de trainingen op de wielerbaan op de Staart een grote rol. Het Willem de Zwijger College ontving een donatie voor de aanschaf van twee ‘coach labs’, computers en randapparatuur om in het technische onderwijs te gebruiken. Crescendo kon met de donatie van DuPont een bijzondere trompet aanschaffen. "Ieder op hun eigen wijze laten de organisaties kinderen uitblinken en hun talenten ontwikkelen, of dat nu is op het gebied van onderwijs, sport of muziek. Dat wil DuPont ondersteunen."

Het Community Fund van DuPont keert jaarlijks wereldwijd donaties uit. Doelstelling van het fonds is organisaties en instellingen in de omgeving van de locaties van DuPont te ondersteunen in hun maatschappelijke rol.

DuPont (www.dupont.com) levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 90 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.