Dordrecht, 7 december 2010

Ed Ringelberg ontvangt prijs voor vrijwilligerswerk

New Page 1

Ed Ringelberg, medewerker van de vestiging van DuPont in Dordrecht, heeft van het bedrijf een prijs ontvangen voor zijn vrijwilligerswerk voor Stichting Europa Kinderhulp. Hij ontving een oorkonde en duizend dollar uit handen van site manager Gordon Tait.

"Met de Volunteer Recognition Award en het geldbedrag wil DuPont medewerkers steunen bij het vrijwilligerswerk dat zij doen. DuPont waardeert die inzet en wil dat ook laten zien", zegt site manager Gordon Tait.

Ringelberg zet zich voor de Stichting in om kinderen uit Dordrecht en omgeving die het thuis niet gemakkelijk hebben aan een gastgezin te helpen om ze drie weken een onbezorgde vakantie te bieden. "Ik heb daarvoor contacten met de DWO in Dordrecht, het Leger des Heils, de Voedselbank en met scholen. Maar het is moeilijk om kinderen te vinden. Mensen lopen niet graag met hun armoede te koop. De prijs geef ik aan de Stichting die er een goede bestemming voor zal vinden." Ringelberg en zijn gezin zijn zelf ook regelmatig gastgezin geweest, onder meer voor kinderen uit Nederland en Roemenië.
Joost Dortwegt, voorzitter van de regio Zuid-Holland van Stichting Europa Kinderhulp is blij met de donatie. "Met dit bedrag kunnen we ruim 15 kinderen een onbezorgde vakantie in Nederland bezorgen."

Stichting Europa Kinderhulp organiseert al bijna 50 jaar vakanties voor kwetsbare kinderen uit binnen- en buitenland. De organisatie stelt ieder jaar ruim 2000 kinderen in staat een fijne en onbezorgde vakantie bij Nederlandse gastouders door te brengen. De kinderen hebben het niet gemakkelijk thuis vanwege allerlei problemen, zowel op financieel als sociaal gebied. Een vakantie betekent voor hen dan ook even op adem komen en ‘bijtanken’. Ruim 300 vrijwilligers zetten zich geheel belangeloos voor de organisatie in, onder meer om gastgezinnen te selecteren en de kinderen tijdens de heen- en terugreis en het verblijf bij het gastgezin te begeleiden. Stichting Europa Kinderhulp ontvangt geen enkele vorm van subsidie en is volledig afhankelijk van sponsoring, giften en donaties. Europa Kinderhulp is in het bezit van het CBF-Keur. Wilt u het werk van de Stichting steunen? Maak dan een bijdrage over op rekening ING 9662 of RABO 14.74.00.627, ten name van Europa Kinderhulp te Middelburg.

DuPont (www.dupont.com of www.nl.dupont.com) levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 90 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.