Dordrecht, 25 januari 2011

DuPont doet openbaar bod om Danisco over te nemen

DuPont Denmark Holding ApS, een volle dochteronderneming van Du Pont de Nemours and Company, heeft het eerder aangekondigde bod uitgebracht om alle uitstaande aandelen van Danisco te kopen tegen een prijs van 665 Deense Kroon in contanten per aandeel.

"Met ons bod, dat zeer wordt gewaardeerd, en de aanzienlijke overnamepremie tonen we erkenning voor Danisco’s reputatie als een bedrijf van wereldklasse dat past bij de strategie van DuPont," zei Ellen Kullman, voorzitter en CEO van DuPont. "Onze bedrijven zetten zich volledig in voor wetenschappelijke ontdekkingen en marktgerichte innovatie om te komen tot oplossingen voor de moeilijkste uitdagingen die verband houden met de groeiende wereldbevolking. Het doet ons genoegen dat we de aandeelhouders van Danisco nu formeel een bod kunnen doen."

De belangrijkste punten van het bod zijn:

• Het bod vertegenwoordigt een premie van 58,7 procent in vergelijking met de gemiddelde prijs van Danisco’s aandelen in de 12 maanden voorafgaand aan de aankondiging van de overnameovereenkomst, 32,5 procent in vergelijking met de gemiddelde prijs in de laatste maand voorafgaand aan de aankondiging en 25,5 procent in vergelijking met de slotprijs op de laatste handelsdag voorafgaand aan de aankondiging;

• De raad van bestuur van Danisco besloot unaniem de Danisco aandeelhouders aan te bevelen het bod te accepteren en hun aandelen aan te bieden. De bestuursraad van Danisco koos het DuPont aanbod na een gestructureerd biedingsproces, dat was opgezet om de Danisco aandeelhouders zo veel mogelijk waarde te bieden;

• In de aanbeveling van het Danisco-bestuur stond dat de aangeboden prijs "een aantrekkelijke premie" vertegenwoordigt en dat het bod "…het aantrekkelijkste bod was dat de bestuursraad had ontvangen";

• In de aanbeveling van de raad van bestuur van Danisco stond ook dat het bod "goed past bij Danisco’s stand-alone strategie, met de bijbehorende bedrijfsvoering en andere risico’s";

• De biedingsperiode eindigt op 22 februari 2011, om 11 p.m. CET (22 februari 2011, om 5 p.m. EST), tenzij deze periode wordt uitgebreid zoals beschreven in het biedingsbericht; en

• Er zijn bepaalde voorwaarden aan het bod verbonden: aandeelhouders die meer dan 90 procent van Danisco’s aandelen bezitten, moeten het bod accepteren, de betreffende mededingingsautoriteiten in de Europese Unie en China moeten de vereiste goedkeuringen hebben gegeven en de relevante wachttijd in het kader van de Amerikaanse mededingingswet moet zijn verstreken.

DuPont Denmark Holding verwacht dat de overname in het tweede kwartaal zal zijn afgerond, hoewel dit tijdstip beïnvloed kan worden door een aantal factoren, waaronder de goedkeuring van mededingingsautoriteiten.

Alle voorwaarden van het bod staan beschreven in het biedingsbericht van 21 januari 2011. Het biedingsbericht is gratis verkrijgbaar via de Danisco website op www.danisco.com met een kopie van de verklaring van de raad van bestuur van Danisco A/S over het openbaar bod.

DuPont (www.dupont.com) levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 90 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.

Dit persbericht is geen voorstel of uitnodiging of verzoek om aandelen te kopen, conform het openbaar bod of anderszins. Het openbaar bod wordt uitsluitend gedaan door middel van een biedingsbericht en de daarbij behorende documenten, waarin alle voorwaarden van het openbaar bod staan, inclusief details over hoe het openbaar bod geaccepteerd kan worden. Danisco A/S aandeelhouders wordt geadviseerd het biedingsbericht en de bijbehorende documenten na ontvangst goed te lezen omdat daarin belangrijke informatie staat