Dordrecht, 16 mei 2011

DuPont sluit met succes bod voor overname van Danisco

Vandaag heeft DuPont, via haar volle dochteronderneming DuPont Denmark Holding ApS, bekend gemaakt dat het openbaar bod voor overname van alle uitstaande aandelen van Danisco tegen een prijs van 700 Deense Kroon in contanten per aandeel met succes is afgerond. De biedingsperiode eindigde op 13 mei 2011, om 11 p.m. CEST (5 p.m. EDT)
DuPont schat dat, vanaf het tijdstip waarop het bod afliep op 13 mei, de aandeelhouders van Danisco ongeveer 92,2 procent van de uitstaande aandelen aan DuPont Denmark Holding ApS te koop hadden aangeboden. Alle aandelen die op de juiste manier werden aangeboden, zijn gekocht. De betaling voor die aandelen zal plaatsvinden overeenkomstig de voorwaarden van het openbaar bod.

"We zijn blij dat het bod met succes is afgerond en dat we verder kunnen gaan met de integratie van Danisco in DuPont. Danisco’s aantrekkelijke, speciale voedselingrediënten businesses en Genencor’s toonaangevende industriële enzymen verrijken DuPont’s eigen Nutrition & Health en Applied BioSciences aanbod," zei Ellen Kullman, voorzitter en CEO van DuPont. "Deze combinatie resulteert in een industriële leiderspositie in industriële biowetenschappen en voeding & gezondheid.

"Deze businesses gaan samenwerken om duurzame groei en marktgerichte innovatie te stimuleren door landbouw, voeding en geavanceerde materialen met elkaar te verbinden via industriële biowetenschappen," zei Kullman. "Daarnaast stelt de R&D-combinatie van DuPont, Danisco en Genencor ons in staat om nog beter in te spelen op de wereldwijde megatrends zodat we kunnen voorzien in de behoeften van de groeiende wereldbevolking op het gebied voedsel, energie en veiligheid."
"We zijn erg blij dat de overgrote meerderheid van de Danisco aandeelhouders DuPont’s aanbod heeft geaccepteerd en dat de twee ondernemingen nu samen verder kunnen gaan," zei Jorgen Tandrup, voorzitter van Danisco. "DuPont en Danisco hebben een vergelijkbare bedrijfscultuur, gebaseerd op uitzonderlijke wetenschap en researchcompetenties. Onze gezamenlijke kracht op het gebied van biowetenschappen en voeding & gezondheid zal resulteren in innovatieve nieuwe producten voor klanten overal ter wereld. Tegelijkertijd zullen onze businesses groeien en daarvan zullen onze medewerkers, aandeelhouders en de gemeenschappen waarin we actief zijn, profiteren. We kijken enorm uit naar de volgende stap van deze spannende ontdekkingsreis en rekenen op succes voor beide ondernemingen."
Een kopie van de bekendmaking van de afronding van het openbaar bod is bijgevoegd en ook beschikbaar op www.dupontanddanisco.com
DuPont (www.dupont.com) levert producten en diensten op basis van toegepaste wetenschap. De onderneming, die in 1802 is opgericht, benut de wetenschap om duurzame oplossingen te bedenken die het leven van de mens beter, veiliger en gezonder maken. Het bedrijf is actief in meer dan 90 landen en biedt haar afzetmarkten een uitgebreid vooruitstrevend producten- en dienstenpakket, onder andere op het gebied van landbouw, voedingsmiddelen, bouw, communicatie en vervoer.
Dit persbericht is geen voorstel of uitnodiging of verzoek om aandelen te kopen, conform het openbaar bod of anderszins. Het openbaar bod wordt uitsluitend gedaan door middel van een biedingsbericht en de daarbij behorende documenten, waarin alle voorwaarden van het openbaar bod staan, inclusief details over hoe het openbaar bod geaccepteerd kan worden. Danisco A/S aandeelhouders wordt geadviseerd het biedingsbericht en de bijbehorende documenten na ontvangst goed te lezen omdat daarin belangrijke informatie staat.
Klik hier voor een kopie van de bekendmaking van de afronding van het openbaar bod.