Dordrecht, 2 september 2011

Renault introduceert autobekleding die meer kan hebben dankzij DuPont™ Teflon® fabric protector

DuPont innovatie toegepast op de stoelbekleding van Scenic en Espace
Bekleding beter bestand tegen vlekken en makkelijker schoon te maken

Dordrecht, 2 september 2011 – Om de bekleding te beschermen tegen slijtage en deze langer mooi te houden, gebruikt Renault nu bekleding met DuPont™ Teflon® fabric protector in de nieuwe Renault Scenic en de Renault Espace. Kinderen, snacks, schoenen, kleurpotloden en huisdieren zijn de ingrediënten voor gedenkwaardige familie-uitjes, net zoals plakkerige bekleding, vol met vlekken, het resultaat kan zijn van een fijne vakantie of de dagelijkse boodschappenrit.
"Meer dan ooit vinden klanten duurzaamheid belangrijk," zegt Nancy Racke, corporate account manager Renault bij DuPont. "DuPont™ Teflon® fabric protector is bestand tegen morsen en gespetter; vlekken zijn er makkelijker door te verwijderen en het zorgt ervoor dat de bekleding in Renault auto’s aan de hoogste standaards blijft voldoen.

Ons doel is innovatieve oplossingen te bieden waarmee we ons onderscheiden, tot in de kleinste details," zei Laure Pimmel – Renault Head of Comfort and Well-Being. "Onze bekleding is bestand tegen vuil en vlekken, makkelijker schoon te houden en beter beschermd tegen alledaagse ongelukjes, zoals morsen en spetteren. Onze klanten profiteren hiervan.

De stoffen van Renault voldoen aan de normen van het Automotive High Performance Repel Teflon® fabric protector Brand Assurance Program. De bekleding voor autostoelen is niet alleen bestand tegen water en olie, maar heeft ook strenge slijtagetesten doorstaan.
Stoffen die zijn behandeld met Teflon® hoeven minder vaak schoongemaakt te worden, waardoor ze minder snel slijten. Het interieur van auto’s blijft er langer mooi uitzien, tot genoegen van de eigenaar. Zo werkt het: Teflon® fabric protector vormt rondom elke individuele vezel een moleculaire barrière. Die barrière verlaagt de kritische oppervlaktespanning van de stof, waardoor die bestand is tegen de meeste vloeistoffen op basis van water of olie. Daardoor wordt de stof water- en oliebestendig, zonder dat de kleur wordt aangetast of de stof anders aanvoelt. De onzichtbare en geurloze Teflon® fabric protector kapselt elke vezel van de stof in, zonder afbreuk te doen aan het uiterlijk, het gevoel bij aanraking of het comfort. De stof is heel makkelijk schoon te maken – een keer wrijven is voldoende om vlekken, vuil of vloeistof te verwijderen.

Ga voor meer informatie over DuPont™ Teflon® fabric protector naar www.teflon.com/fabricprotector. Ga voor meer informatie over de Renault Scenic naar http://www.renault.com/en/vehicules/renault/pages/scenic-et-grand-scenic.aspx.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.
  De bekleding van gezinsauto’s zoals de Renault Espace of Scenic is vooral gevoelig voor de slijtage die wordt veroorzaakt door jonge passagiers. Daarom gebruikt de Franse autofabrikant Renault DuPont™ Teflon® fabric protector om de stoelen van deze modellen te beschermen tegen morsen en vlekken en om ze makkelijker schoon te kunnen maken.