Dordrecht, 10 oktober 2011

DuPont volgens Corporate Responsibility Magazine één van de beste MVO-bedrijven

Tijdens het COMMIT!Forum in New York City presenteerde Corporate Responsibility (CR) Magazine onlangs zijn lijst met de 10 beste MVO-bedrijven per industriecategorie. DuPont voerde de ranglijst aan in de sector materialen. Bedrijven worden beoordeeld op hun prestaties in zeven categorieën: milieu, mensenrechten, ondernemingsbestuur, financieel, klimaatverandering, arbeidsverhoudingen en filantropie.

Dit is de eerste keer dat CR Magazine bedrijven beoordeelde per industrietak, waarbij gebruik werd gemaakt van de methodologie waarop de lijst met de 100 beste MVO-bedrijven is gebaseerd. "Onze top 100-lijst weerspiegelt transparantie in alle industrietakken," zei Dirk Olin, hoofdredacteur en uitgever van het magazine. "Deze methode maakt het mogelijk appels met appels te vergelijken, waardoor bedrijven die een leiderspositie innemen direct in het oog springen."

"DuPont is er trots op dat we bovenaan de lijst van MVO-bedrijven in de sector materialen staan," zei Linda J. Fisher, vice president and chief sustainability officer. "Erkenning krijgen voor transparantie is een blijk van vertrouwen, vooral omdat de ranglijsten zijn gebaseerd op beoordeling van onze prestaties in zeven categorieën die cruciaal zijn voor de duurzaamheid van ons bedrijf."

Richard Crespin, executive director van de Corporate Responsibility Officer Association, zei: "Het COMMIT!Forum bracht een aantal denkers en doeners bij elkaar die wereldwijd als toonaangevend worden gezien. Zij hervormen onze wereld, door het transformeren van organisaties, leverantieketens, infrastructuren, opleidingen en beleidslijnen voor energiegebruik. We kunnen allemaal een voorbeeld nemen aan die 10 beste MVO-bedrijven die op de lijst staan."

CR Magazine is in Amerika het meest toonaangevende magazine over maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het voert casestudies uit, analyseert werkpraktijken en houdt de trends bij in de vijf belangrijkste segmenten van verantwoord ondernemen: energie en het milieu, risicobeheersing, ondernemingsbestuur en compliance, arbeidsverhoudingen en mensenrechten. Ga voor de volledige lijst van de 10 beste MVO-bedrijven per industrietak naar: http://www.thecro.com/content/industrial-evolution.

DuPont – één van de eerste bedrijven die, bijna 20 jaar geleden, milieudoelstellingen publiekelijk bekend maakte – heeft haar inzet voor duurzaamheid verbreed met marktgedreven doelstellingen voor zowel de omzet als R&D-investeringen. De doelstellingen zijn direct gekoppeld aan zakelijke groei en specifiek aan de ontwikkeling van veiligere en milieuvriendelijkere nieuwe producten voor belangrijke wereldmarkten.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.