Dordrecht, 31 oktober 2011

DuPont: zeven miljard redenen waarom de wereld behoefte heeft aan wetenschappelijke innovatie

Vandaag heeft de wereld de 7 miljardste inwoner verwelkomd. Daarom dringt DuPont er bij andere bedrijven, regeringen en ngo’s op aan samen te werken om op de wetenschap gebaseerde oplossingen te vinden voor de immense uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd als gevolg van de enorme bevolkingsgroei. Bij DuPont noemen we dit The Global Collaboratory.

“Meer dan ooit heeft onze wereld behoefte aan wetenschappelijke innovatie en samenwerking, om oplossingen te vinden voor de uitdagingen op het gebied van voeding, energie en bescherming die het gevolg zijn van de ongekende bevolkingsgroei,” zei Mark P. Vergnano, executive vice president. “Om ervoor te zorgen dat niemand honger lijdt, dat we kunnen beschikken over voldoende energie, dat mensen veilig zijn en we duurzaam omgaan met onze planeet, is het nodig dat de overheids- en privésector samenwerken – op een andere manier en op grotere schaal.

“Door de bevolkingsgroei staan onze planeet en de natuurlijke hulpbronnen meer onder druk dan ooit en dat verandert de wijze waarop we leven en werken. DuPont doet er alles aan om te kunnen zorgen voor meer en veiliger voedsel, de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen te verminderen en mensen en de aarde te beschermen,” zei Vergnano. “Voor ons is de kern van The Global Collaboratory™ samenwerken, om wetenschap en knowhow te benutten om van de steeds dichter bevolkte aarde een betere, veiligere en gezondere plek te maken voor iedereen.”

Hier volgen een aantal voorbeelden van de manier waarop DuPont samenwerkt met partners overal ter wereld om oplossingen voor deze grote uitdagingen te vinden:

De wereld van voedsel voorzien

Afrika: DuPont voedselwetenschappers en Rab Processors werken samen om voedzame Sibusiso te produceren die een oplossing kan zijn voor ondervoeding en honger in Malawi, Afrika. http://youtu.be/zKKaPUqOvFs

DuPont voorziet lokale boeren in Malawi van Pioneer hybride zaadtechnologie, met als resultaat voedzamere gewassen, hogere opbrengsten en een betere kwaliteit van leven. http://youtu.be/UrIShIbKcLQ

Chili: Chileense zalmkwekers bij AquaChile willen de groeiende wereldbevolking een gezonde bron van eiwitten en omega-3-vetzuren bieden. Samen met DuPont en het World Wildlife Fund hebben zij een innovatie nieuwe methode ontwikkeld om voedzamere eiwitten te produceren, terwijl de visstand voor toekomstige generaties op peil wordt gehouden. http://youtu.be/1vrZkiuRUCE

Indonesië: Na een reeks van plagen in 2008, waar rijsttelers in veel Aziatische landen door werden getroffen, hielp DuPont™ Rynaxypyr® insecticide de boeren in Indonesië bij de strijd tegen de plagen die hun gewassen meestal verwoestten. http://youtu.be/ZZ3ondZm6dE

Minder fossiele brandstoffen gebruiken

Verenigde Staten: Brad Black, een boer in Tennessee, vertelt over hoe zijn 190 jaar oude familiebedrijf betrokken werd bij een duurzaam energieproject. DuPont en Genera Energy maken ethanol en andere biobrandstoffen uit switchgras om de afhankelijkheid van de eindige bron van fossiele brandstoffen te verminderen. http://youtu.be/7VyxctmL9RI

Verenigde Arabische Emiraten: In Masdar, Abu Dhabi's indrukwekkende duurzame ontwikkelingsproject, is een levend laboratorium waarin men wil aantonen dat een stad met groene technologie een toekomst heeft. Voor de productie van de duizenden zonnepanelen die nodig zijn voor dit baanbrekende project, deed Suntech een beroep op DuPont voor de levering van materialen die garant staan voor maximale efficiency en betrouwbaarheid. http://youtu.be/xcKF6AcV4M0

Het meest waardevolle beschermen

Mexico: Een betaalbare woning vormt de hoeksteen van een veilige en gezonde levensstijl. DuPont en Repshel werken samen met een Mexicaans gezin en de lokale gemeenschap om betaalbare huizen te bouwen voor een veiliger, gezonder en waardiger leven. http://youtu.be/elkoAQaz2AA

Brazilië: De Braziliaanse militaire politieagent Da Silva en zijn vrouw Lucia vertellen over hoe een kogelvrij vest van DuPont™ Kevlar® hun het leven heeft gered. http://youtu.be/oLsroS4p_Yk

India: Om hun gezin te ondersteunen werken veel vrouwen in India bij Tata Steel. De meeste vrouwen in India dragen een sari tijdens het werk, waarbij ze machines moeten bedienen. DuPont werkte samen met Tata Steel op het gebied van veiligheid op het werk, om de veiligheid van de medewerkers te verbeteren zonder daarbij de Indiaanse cultuur uit het oog te verliezen. http://youtu.be/ohmr3V8yxfk

NatGeo Global Population App & Twitter Event

Ter gelegenheid van de geboorte van de 7 miljardste inwoner biedt DuPont samen met National Geographic magazine een app aan – een verzameling van berichtgeving over de wereldbevolking tijdens 2011. De app, “7 Billion: How your world will change,” gaat over de uitdagingen – en mogelijke oplossingen – die gepaard gaan met een groeiend aantal inwoners in een wereld met beperkte hulpbronnen. De app bevat informatieve video’s, interactieve kaarten, diepteartikelen en adembenemende foto’s en is gedurende korte tijd gratis te downloaden.

Op 1 november verzorgt National Geographic @NatGeoLive vanaf 12.00 uur een chat op Twitter met Robert Kunzig (@rkunzig), schrijver van National Geographic’s The World of 7 Billion. Kunzig gaat in op vragen over allerlei onderwerpen en uitdagingen waarmee de wereld wordt geconfronteerd als gevolg van een wereldbevolking van 7 miljard mensen.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.