Dordrecht, 1 november 2011

Stichting De Buitenwacht ontvangt donatie uit Community Fund van DuPont

Stichting De Buitenwacht Dordrecht ontving uit handen van site manager Paul Meyers van DuPont Dordrecht op 1 november een cheque ter waarde van 6500 dollar voor het project Huiswerkhuis. De overhandiging vond plaats in de vestiging van De Buitenwacht in de wijk Oud Krispijn. De overhandiging viel samen met het 10-jarig bestaan van het Huiswerkhuis.

De Buitenwacht is een stichting die is gevestigd in een ontmoetingscentrum in Oud Krispijn. Het centrum is de hele dag open voor iedereen. Voor weinig geld kan er worden geluncht en zijn er avondmaaltijden. Verder is er een wijkwinkel en een huiswerkhuis.

Stichting De Buitenwacht nam 6500 dollar in ontvangst die speciaal bestemd is voor het project Huiswerkhuis. Bij het huiswerkhuis worden kinderen geholpen die in hun thuissituatie niet hun huiswerk kunnen maken. Zij komen speciaal naar De Buitenwacht om hun huiswerk te maken. Subsidies voor het Huiswerkhuis lopen terug. Met de donatie van DuPont kan De Buitenwacht het Huiswerkhuis in stand houden.

Jaarlijks worden er donaties uit het Community Fund gedaan. Zo zijn er in 2010 fietsen geschonken aan wielerclub DRC De Mol en is er een donatie gegeven voor computer en randapparatuur voor het technische onderwijs op het Willem de Zwijgercollege. "Het doel van het Fund is ondersteuning te geven aan organisaties of stichtingen die zich voor de maatschappij inzetten", zegt site manager Paul Meyers van DuPont in Dordrecht. Met het Community Fund laat DuPont zien dat het verbonden wil zijn met de omgeving. Goed onderwijs en goede begeleiding is heel belangrijk voor de toekomst van jongeren. Daarom ondersteunt DuPont het Huiswerkhuis van De Buitenwacht."

DuPont maakt in Dordrecht verschillende soorten kunststoffen die onder meer gebruikt worden in auto’s, keukenartikelen, verpakkingsmaterialen en buitensportkleding. Het bedrijf telt ongeveer 850 medewerkers.

DuPont voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.

Op de foto v.l.n.r. Rikie Bansberg en Gerard Vetter (De Buitenwacht) en directeur Paul Meyers van DuPont Dordrecht.