Dordrecht, 16 december 2011

DuPont in Dordrecht heeft vijf medewerkers gehuldigd voor hun vrijwilligerswerk

Gerard Renée zet zich al ruim 30 jaar in voor de Leger des Heils Scoutinggroep Thomas Estill Schoch de Ravallet in Dordrecht.

Gert-Jan Otte doet vrijwilligerswerk voor de organisatie Hart voor Haïti. Hij is ook een aantal maanden in Haïti geweest om te helpen bij de wederopbouw na de aardbeving die het land in 2010 heeft getroffen.

Guido Draijer vangt via de Stichting Rusland Kinderhulp, afdeling Zwijndrecht regelmatig kinderen op uit Rusland die in Nederland even uit de armoede zijn en rust en een veilige omgeving worden gegund.

Raymond van Varik heeft een speciaal fietsteam in het leven geroepen dat geld inzamelt voor kinderen ‘in een benarde situatie’. Het geld wordt niet aan één doel gedoneerd, maar aan wisselende doelen. Centraal staat dat het altijd gaat om kinderen waar het even niet mee zit en waar een klein duwtje in de rug erg welkom is.

Selim Tasgin, ten slotte, is actief als bestuurslid bij Stichting De Buitenwacht in Dordrecht. Deze organisatie speelt een belangrijke sociale rol voor de bewoners van de wijk Oud-Krispijn.

De uitreiking van de zogenaamde Volunteer Recognition Awards vond plaats in het bijzijn van vertegenwoordigers van de organisaties waar de DuPont medewerkers vrijwilligerswerk doen. Directeur Paul Meyers van DuPont Dordrecht sprak zijn waardering uit voor het werk dat de medewerkers in de maatschappij doen: "Jullie werk heeft veel waarde voor de maatschappij, en DuPont heeft veel waarde voor dit vrijwilligerswerk. We zijn een bedrijf dat midden in de maatschappij wil staan."

In 2011 heeft DuPont wereldwijd bijna 400 medewerkers voor hun vrijwilligerswerk in het zonnetje gezet. Het Volunteer Recognition programma bestaat sinds 1998 en beloont medewerkers en teams binnen DuPont die hun tijd en talenten buiten het bedrijf inzetten voor de verbetering van de kwaliteit van leven in hun omgeving.

DuPont voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com