Dordrecht, 6 februari 2012

DuPont en Suntech werken samen om zonne-energie betaalbaarder en beter bereikbaar te maken

DuPont en Suntech Power Holdings Co., Ltd. (NYSE: STP), ’s werelds grootste producent van zonnepanelen, hebben een strategische overeenkomst getekend voor een grotere toevoer van fotovoltaïsche materialen en technologieën voor de groeiende zonne-energiemarkt wereldwijd. De overeenkomst is voornamelijk gericht op technologische verbeteringen, optimalisering van de leverantieketen, kostenbesparingen en levering van DuPont™ Tedlar® polyvinylfluoride folie. De bedrijven onderzoeken ook mogelijkheden voor co-marketing. Het doel van beide bedrijven is het gebruik van zonne-energie op grotere schaal stimuleren om de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen wereldwijd te verminderen. Ze willen dit doel bereiken door de technologie voor zonne-energie nog verder te verbeteren, de kosten ervan te verlagen en consumenten bewuster te maken van de voordelen ervan.

"We werken wereldwijd samen met toonaangevende leveranciers van fotovoltaïsche componenten om zonne-energie voor iedereen, overal, betaalbaar te maken. Met innovatieve bedrijven zoals DuPont, zijn de Verenigde Staten een belangrijke schakel in de mondiale fotovoltaïsche leverantieketen. De VS is ook een belangrijke exporteur van zonne-energieproducten naar China en andere landen," zei Eric Luo, senior vice president van de global supply chain, Suntech. "Het produceren van zonnecellen met een hoger rendement en het verhogen van de levensduur van zonnepanelen is cruciaal voor betaalbare zonne-energie en onze samenwerking met DuPont is op dit vlak zeer succesvol geweest. Met het sluiten van deze overeenkomst brengen we onze samenwerking naar een hoger niveau."

In november 2011 kende Suntech DuPont een Supplier Excellence Award toe voor het leveren van superieure producten en technische ondersteuning, productinnovatie en samenwerking. DuPont levert DuPont™ Solamet® fotovoltaïsche metallisatiepasta (ter verbetering van de efficiency van de zonnecellen die Suntech maakt) en DuPont™ Tedlar® polyvinylfluoride folie dat wordt verwerkt in de bescherming biedende backsheets van de Suntech zonnecelmodules. Deze materialen maken deel uit van DuPont’s brede en groeiende portfolio met producten die de efficiency en levensduur van zonnecellen en zonnecelmodules verbeteren en die helpen om de totale kosten te verlagen zodat zonne-energie beter kan concurreren met traditionele energiebronnen.

"DuPont en Suntech hanteren de hoogste normen voor productkwaliteit en beide bedrijven hechten zeer veel waarde aan duurzaamheid. Met deze waarden, die beide bedrijven nastreven, kijken we ernaar uit om onze producten aan steeds meer consumenten te kunnen aanbieden naarmate deze industrietak wereldwijd gestaag blijft groeien," zei David B. Miller, president, DuPont Electronics & Technologies. "Wereldwijde samenwerkingsverbanden, zoals met Suntech, zijn van essentieel belang voor de groei van de zonne-energie-industrie. Ons gezamenlijke werk in Masdar is een mooi voorbeeld van de voordelen van onze samenwerking en die van zonne-energie."

In een korte documentaire, "City of Science, City of Hope," die onlangs door de BCC werd uitgezonden als onderdeel van het programma "Horizons", werd aandacht besteed aan de samenwerking tussen DuPont en Suntech. De documentaire belicht de rol van de DuPont materialen die worden gebruikt voor de Suntech zonnepanelen waarmee de stad Masdar van energie wordt voorzien. Masdar is één van de meest duurzame steden op onze planeet en een voorbeeld van wat groene stadsontwikkeling kan zijn.

Suntech Power Holdings Co., Ltd. (NYSE: STP) produceert toonaangevende zonne-energieproducten voor huishoudelijke, commerciële, industriële en nutstoepassingen. Het bedrijf heeft regionale hoofdkantoren in China, Zwitserland en de Verenigde Staten, en overal ter wereld productievestigingen. Suntech heeft al meer dan 20 miljoen zonnepanelen geleverd aan ruim 1.000 klanten in meer dan 80 landen. Suntech's baanbrekende R&D vormt de basis van klantgerichte innovaties die de toepassing van zonne-energie stimuleren zodat we minder afhankelijk worden van fossiele brandstoffen. Suntech’s missie is de schoonste en meest overvloedige energiebron die de natuur ons te bieden heeft, toegankelijk te maken voor iedereen. Ga voor meer informatie over de mensen en producten van Suntech naar http://www.suntech-power.com.

DuPont™ Solamet® fotovoltaïsche metallisatiepasta en Tedlar® polyvinylfluoride folies maken deel uit van de brede en groeiende productportfolio van DuPont Photovoltaic Solutions, een bedrijfsonderdeel dat DuPont wetenschap en technologie gebruikt ter ondersteuning van de spectaculaire groei van de wereldwijde zonne-energie-industrie. Ga voor meer informatie over DuPont Photovoltaic Solutions naar http://photovoltaics.dupont.com.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.