Dordrecht, 8 februari 2012

DuPont leider roept op tot betrokkenheid en verantwoordelijkheidsbesef om wereldwijde voedselcrisis te voorkomen

James C. Borel roept wereldleiders in Genève op tot samenwerking om groeiende wereldbevolking te voeden

Genève, 8 februari 2012 — Tijdens de Feeding the World conferentie van The Economist in Genève riep DuPont Executive Vice President James C. Borel meer dan 200 topbestuurders, politici en vertegenwoordigers van non-gouvernementele organisaties op tot verdergaande betrokkenheid en persoonlijke verantwoordelijkheid om wereldwijd te zorgen voor voldoende beschikbaarheid van voedsel. De Feeding the World conferentie verkent maatregelen die nodig zijn om een wereldbevolking die naar 9 miljard of meer mensen groeit op een duurzame en gelijke manier te voeden.

"We weten dat de gevolgen van honger en ondervoeding zo ingrijpend zijn en zoveel facetten kennen dat geen enkel bedrijf, land of organisatie alle antwoorden heeft. We moeten met elkaar samenwerken om er voor te zorgen dat iedere persoon voldoende voedzame voeding heeft", zei Borel. "Samen moeten we maatregelen nemen. Het is nu, meer dan ooit, tijd om nog meer verantwoordelijkheid te nemen om een mondiale voedselcrisis te voorkomen die voor alle mensen gevolgen heeft."

DuPont investeert 10 miljard dollar in onderzoek- en ontwikkelingswerk op het gebied van voedsel, landbouw en voedingsmiddelen sectoren en wil eind 2020 4.000 nieuwe producten op de markt te brengen. DuPont ondersteunt training en onderwijsmogelijkheden voor jongeren over de hele wereld en werkt samen met boeren om de leefomstandigheden van in gezinnen landbouwgebieden te verbeteren. Ga voor meer informatie over DuPont’s streven naar wereldwijde voedselzekerheid naar www.foodsecurity.dupont.com.

Met verschillende voorbeelden illustreerde Borel het streven van DuPont om te helpen bij het voeden van een groeiende wereldbevolking:

• De ontwikkeling van een natuurlijke culture die rauwe melk beschermt en stabiliseert en de houdbaarheid ervan met 8 tot 12 uur doet toenemen. Voor een melkveehouder in een ontwikkelend land kan dit een verbetering van het businessmodel betekenen, evenals de beschikbaarheid van een waardevolle proteïne voor zijn gezin en de gemeenschap en hem mogelijk helpen de armoede te ontstijgen.

• In Afrika helpt DuPont de nieuwe generatie kleinschalige boeren met vaardigheden om zelfvoorzienend te worden. Het bedrijf investeert in twee jaar tijd twee miljoen dollar in de ontwikkeling van een instituut van professionele ontwikkeling voor 4-H African leadership. Daarbij richt DuPont zich in eerste instantie op Kenia, Tanzania, Ghana, Ethiopië en Zuid-Afrika – landen waar de behoefte om jongeren bij de landbouw te betrekken het grootst is.

Andere projecten hebben betrekking op technologie van droogte-tolerante zaken voor boeren over de hele wereld. Deze nieuwe zaden zullen de productiviteit en het efficiënte gebruik van water verbeteren van uitenlopende gewassen in uiteenlopende gebieden.

"Wetenschap is wereldwijd, maar oplossingen moeten we op lokaal niveau vinden. De kansen dat doelen worden bereikt nemen enorm toe door op wetenschap gebaseerde innovaties die gericht zijn op specifieke plaatselijke uitdagingen, door met anderen samen te werken aan oplossingen en kennis te leveren aan mensen waar ze die het meest nodig hebben," zei Borel.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.