Dordrecht, 2 maart 2012

Du Pont de Nemours benoemt nieuwe Directeur DuPont Crop Protection

Ronan Goff, 49 jaar, is benoemd tot Directeur France & Benelux voor de activiteiten van de Crop Protection business van DuPont. De landbouw is een strategische sector voor het bedrijf vanwege de mogelijkheden om meer en betere gewassen op een betere manier te produceren dankzij innovatie.

Het vergroten van de wereldwijde voedselproductie is een belangrijk speerpunt voor DuPont dat 60% van zijn Research & Development budget daaraan besteedt, op een totaal budget van 1,7 miljard dollar in 2010. In 2011 vertegenwoordigde de Agriculture business bijna een kwart van de omzet van DuPont, zo’n 9,2 miljard dollar. DuPont, dat onlangs zijn jaacijfers bekendmaakte, vermeldt dat de verkopen van de Agriculture business in het laatste kwartaal van 2011 met 8% zijn gestegen.
« Onze innovatiepijplijn en de kennis die onze technische, marketing en verkoopteams hebben, stellen ons in staat nieuwe oplossingen te bieden voor gewasbescherming die steeds meer tegemoetkomen aan de wensen van de gebruikers », legt Ronan Goff uit.
Ronan Goff, ingénieur diplômé van de École de Physique-Chimie in Bordeaux, heeft een MBA van het l’Institut Français du Pétrole op het gebied van energiebeheersing. Sinds zijn aantreden bij DuPont in 1987 heeft hij ruime ervaring opgedaan in commerciële, marketing en leidinggevende functies. De afgelopen vier jaren heeft hij zich vooral beziggehouden met de Clean Technologies activiteiten van DuPont in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika.
DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar Dupont.com