Dordrecht, 5 maart 2012

DuPont één van 50 meest bewonderde bedrijven ter wereld

DuPont staat op de 37e plaats van FORTUNE’s "Most Admired Companies" lijst, die algemeen wordt beschouwd als de meest gerenommeerde rangorde wat betreft de reputatie van bedrijven. DuPont is vergeleken met vorig jaar zes plaatsen omhoog geklommen (voor het tweede opeenvolgende jaar) en sinds 2009 zelfs vijftien plaatsen. Dit jaar wist DuPont in de industriële sector ook de eerste plaats te veroveren. De onderzoeksresultaten, die online al beschikbaar zijn, worden gepubliceerd in FORTUNE Magazine van 19 maart.
Voor het bepalen en rangschikken van de meest bewonderde bedrijven hielden FORTUNE en hun partner, The Hay Group, een onderzoek onder ongeveer 15.000 topfunctionarissen, directieleden van de FORTUNE 1.000 en Global 500 bedrijven en andere grote, niet-Amerikaanse bedrijven en financiële analisten.
klik hier voor de FORTUNE Magazine lijst met de 50 meest bewonderde bedrijven.
"Deze prachtige erkenning onderstreept de inzet van onze 70.000 medewerkers bij het naleven van onze kernwaarden en de manier waarop we gebruikmaken van de wetenschap om in de wereld het verschil te maken," zei Ellen Kullman, bestuursvoorzitter en CEO van DuPont. "DuPont werkt wereldwijd samen met haar partners en brengt innovaties dichter naar lokale markten, om een bijdrage te leveren aan de oplossing van ’s werelds meest complexe uitdagingen als gevolg van de groeiende wereldbevolking. Met de breedte en de diepte van onze wetenschap werkt DuPont aan de ontwikkeling van transformatieve producten en diensten voor het waarborgen van een grotere voedselzekerheid, het aanboren van nieuwe energiebronnen en het beschermen van mensen – zowel op het werk als thuis."
DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.