Dordrecht, 15 maart 2012

Record-aantal patenten voor DuPont

was voor DuPont een recordjaar wat betreft patenten: er werden 910 nieuwe Amerikaanse patenten verleend. Dat is een stijging van 8 procent ten opzichte van vorig jaar en daarmee werd het record van 1966, toen het bedrijf 780 Amerikaanse patenten kreeg toegekend, verbroken.
"DuPont legt de focus van haar wetenschappelijke kracht op het voorzien in de behoeften van klanten op het gebied van voeding, energie en bescherming," zei DuPont Chief Science & Technology Officer Douglas Muzyka. "Voor het tweede opeenvolgende jaar was de combinatie van aangevraagde en verleende Amerikaanse patenten de hoogste in de geschiedenis van DuPont. In de afgelopen 10 jaar is het aantal Amerikaanse patenten met 125 procent gestegen – een teken dat de wetenschap van DuPont van constante kwaliteit en baanbrekend is. Dit alles is mogelijk gemaakt door de uitstekende samenwerking tussen onze wetenschappers, ons vakkundige patententeam en onze marketing teams."
De patentaanvragen die DuPont in 2011 heeft ingediend, zijn een afspiegeling van de R&D-investeringen van het bedrijf en de inspanningen voor voedzamer en gezonder voedsel, vermindering van de mondiale afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en bescherming van mensen en het milieu.
Patenten maken groei mogelijk, door middel van nieuwe producten die op de markt worden gebracht. Die helpen DuPont businesses om hun klanten nieuwe oplossingen te kunnen bieden. Vorig jaar bedroeg de omzet uit nieuwe producten die in de afgelopen vier jaar (2008-2011) op de markt zijn gebracht 10,6 miljard dollar, een stijging van 10 procent in vergelijking met het jaar daarvoor.
"Het gevarieerde aanbod van producten en toepassingen, dat is ontwikkeld door onze wetenschappers, is waardetoevoegend en stimuleert duurzame groei," zei Muzyka. "Nieuwe producten zorgen voor een groter marktaandeel, ze openen aangrenzende afzetgebieden en bevorderen de winstgevendheid voor zowel DuPont als onze klanten."
Vorige maand publiceerde de Patent Board™ de Patent Scorecard – op deze lijst staat DuPont voor het vijfde opeenvolgende jaar bovenaan als de No. 1 innovator in de chemische industrie. De Patent Board rangschikt bedrijfsinnovatie aan de hand van een aantal maatstaven ter beoordeling van de patentkwaliteit, technologische kracht en mate van impact. DuPont staat in drie categorieën bovenaan en verslaat de concurrentie tienvoudig in de categorie "Science Strength™", een maatstaf om te beoordelen in welke mate een bedrijf wetenschap gebruikt om zijn patentportfolio uit te breiden.
"De wijze waarop DuPont gebruik maakt van technologie stelt ons in staat om de wetenschap breedschalig toe te passen, zodat we unieke oplossingen kunnen ontwikkelen waarmee we onze klanten helpen moeilijke problemen onder de huidige economische omstandigheden op te lossen," aldus Muzyka.
Bij DuPont blijven activiteiten met betrekking tot ontdekkingen, onderzoek en ontwikkeling die uitmonden in patenten één van de pijlers van innovatie. Die innovatieve activiteiten resulteren in een waardevol, nieuw aanbod voor onze klanten en geven ons bedrijf een voorsprong bij het transformeren van markten en de maatschappij.
DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.
Patent Board™ en Science Strength™ zijn handelsmerken van de Patent Board.