Dordrecht, 10 april 2012

Contractors bij DuPont werken 10 jaar zonder ongeval

De bedrijven die op het DuPont terrein actief zijn op het gebied van onder meer onderhoud, constructie, transport en schoonmaak bereikten vandaag de mijlpaal van 10 jaar werken zonder ook maar één dag te verzuimen wegens een ongeval. Dat komt overeen met 7,5 miljoen uur werk.

Met spandoeken en muziek bij de ingangen van het terrein en taart voor alle medewerkers zijn de contractors op feestelijke wijze bedankt voor hun uitzonderlijke prestatie. "Wij zijn trots op deze veiligheidsprestatie", zegt woordvoerder Willem Buitelaar van DuPont. "Veiligheid staat bij DuPont hoog in het vaandel. Onze contractors hebben die mede kunnen bereiken door hen mee te laten doen aan onze veiligheidsprogramma's en trainingen en door de open cultuur die we binnen ons bedrijf hebben. Elkaar aanspreken op veilig en onveilig gedrag is heel gewoon."

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.