Dordrecht, 1 mei 2012

DuPont wordt volledig eigenaar van Solae Toonaangevende fabrikant van voedingsingrediënten op basis van soja levert bijdrage aan voedselvoorziening voor groeiende wereldbevolking

DuPont maakte vandaag bekend dat het bedrijf de Solae, LCC joint venture (een toonaangevende fabrikant van voedselingrediënten op basis van soja) heeft overgenomen van Bunge. DuPont had al een aandeel van 72 procent in de joint venture, terwijl het resterende aandeel (28 procent) in handen was van Bunge.
“Bij DuPont staan voeding en gezondheid hoog in het vaandel. Deze investering in Solae en de overname van Danisco vorig jaar dragen in grote mate bij aan onze leiderspositie wat betreft voedselingrediënten,” zei James C. Borel, DuPont Executive Vice President. "Solae’s wetenschappelijke deskundigheid en leiderspositie op de sojamarkt is een cruciaal element in onze plannen voor het verbeteren van de kwaliteit en kwantiteit van voedsel voor de groeiende wereldbevolking.”
“Onze klanten zullen van het volle eigendom van Solae profiteren omdat we de snelheid kunnen opvoeren van onze competenties wat betreft innovatie, voedselformules en voedingswaarde van een breed scala aan speciale voedselingrediënten,” zei DuPont Nutrition & Health President Craig F. Binetti. “Onze financiële doelen voor de langere termijn zijn een omzetgroei van 7 tot 9 procent en een verhoging van de winstmarge (vóór belastingen) van 12 tot 14 procent. Nu dat DuPont de volle eigenaar is van Solae verwacht het bedrijf een winst te kunnen boeken die ligt in het hoogste gedeelte van de winstmargedoelstelling.”

Solae, LLC is wereldwijd een leider in het ontwikkelen van voedselingrediënten op basis van soja die worden gebruikt voor voedzame producten. In Nederland heeft het bedrijf een vestiging in Ouderkerk aan den IJssel voor blending en ddistributie van sojalecithine. Solae levert oplossingen die bestaan uit een unieke combinatie van functionele, voedzame, economische en duurzame voordelen voor onze klanten. Het hoofdkantoor van Solae, LCC staat in St. Louis, in de Amerikaanse staat Missouri. Het bedrijf is in 2003 opgericht als joint venture tussen DuPont en Bunge. Solae mocht het ‘Ethisphere's Ethics Inside Certification 2011-2012’ in ontvangst nemen en werd in 2010, 2011 en 2012 uitgeroepen tot een van ’s werelds meest ethische bedrijven. Ga voor meer informatie naar www.Solae.com, of volg het bedrijf via Twitter (www.Twitter.com/SolaeLLC), Facebook (www.Facebook.com/SolaeLLC) of LinkedIn (www.linkedin.com/company/Solae-LLC).
DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.
Forward-Looking Statements: This news release contains forward-looking statements based on management's current expectations, estimates and projections. All statements that address expectations or projections about the future, including statements about the company's strategy for growth, product development, market position, expected expenditures and financial results are forward-looking statements. Some of the forward-looking statements may be identified by words like "expects," "anticipates," "plans," "intends," "projects," "indicates," and similar expressions. These statements are not guarantees of future performance and involve a number of risks, uncertainties and assumptions. Many factors, including those discussed more fully elsewhere in this release and in documents filed with the Securities and Exchange Commission by DuPont, particularly its latest annual report on Form 10-K and quarterly report on Form 10-Q, as well as others, could cause results to differ materially from those stated. These factors include, but are not limited to changes in the laws, regulations, policies and economic conditions, including inflation, interest and foreign currency exchange rates, of countries in which the company does business; competitive pressures; successful integration of structural changes, including restructuring plans, acquisitions, divestitures and alliances; cost of raw materials, research and development of new products, including regulatory approval and market acceptance; seasonality of sales of agricultural products; and severe weather events that cause business interruptions, including plant and power outages, or disruptions in supplier and customer operations. The company undertakes no duty to update any forward-looking statements as a result of future developments or new information.