Dordrecht, 28 januari 2013

DuPont opent Innovation Center in Genève als voorbeeld van ‘Inclusive Innovation’ In nauw contact blijven met de markt: voedsel, bouw, energie en de auto-industrie

DuPont heeft vandaag het 10e Innovation Center wereldwijd geopend, en het tweede in de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Dit Geneva Innovation Center is gebouwd op het terrein van het European Technical Center (ETC) in het Zwitserse Meyrin, net buiten Genève. Omdat elk jaar ruim 2.500 klanten een bezoek brengen aan het ETC, biedt het nieuwe innovatiecentrum een unieke gelegenheid voor samenwerking met klanten, overheidsfunctionarissen, academici en zakenpartners uit Zwitserland en andere Europese landen.
Het Innovation Center bevindt zich in het gebouw van het ETC, dat al meer dan 20 jaar een voortrekkersrol vervult op het gebied van research en technische innovatie. De focus ligt er op de ontwikkeling van toepassingen voor verschillende industrieën, zoals de auto-, cosmetica- en verpakkingsindustrie, de bouwsector en de sportartikelenbranche. Het nieuwe Innovatiecentrum wil optimaal gebruikmaken van de kracht van het wereldwijde netwerk van DuPont en klanten de mogelijkheid bieden in contact te komen met de 9.500 wetenschappers en technici van DuPont, waar ook ter wereld, via interactieve videoconferenties.
“Als wetenschapsbedrijf geloven wij dat innovatie een proces is waarbij niets en niemand wordt buitengesloten. Onze wetenschappers en klanten in Genève in contact brengen met ons wereldwijde netwerk van wetenschappers zal ertoe bijdragen dat de snelheid van innoveren hoger komt te liggen, kritisch zal worden gekeken naar bestaande producten en er nieuwe afzetgebieden zullen ontstaan”, zei Mark P. Vergnano, executive vice president bij de opening van het Innovatiecentrum in Genève. “Innovatie op basis van wetenschap - dat is de drijvende kracht voor DuPont. Samen met onze partners benutten we onze wetenschappelijke expertise en kennis om een oplossing te vinden voor een aantal van de lastigste problemen waarmee de wereld kampt op het gebied van voedsel, energie en bescherming.”
Het Geneva DuPont Innovation Center heeft een aparte ruimte voor samenwerking en een voor innovatie. In de innovatieruimte toont DuPont de meest recente technologische ontwikkelingen van het bedrijf, en toepassingen en trends die zich afspelen in de industrie. De ruimte voor samenwerking is bestemd voor het houden van vergaderingen met klanten en partners van ons bedrijf.
“Meer dan ooit tevoren speelt Genève op het terrein van innovatie een cruciale rol voor DuPont,” zei Simone Arizzi, Science and Innovation EMEA director. “Al meer dan 20 jaar werkt het European Technical Center, op basis van samenwerking, aan het ontwikkelen van toepassingen. Met het Geneva Innovation Center breiden we de competenties van het ETC op het gebied van innovatie verder uit, door onze klanten de mogelijkheid te bieden om eenvoudig en effectief in contact te komen met onze wetenschappers en technici waar ook ter wereld.”
Nog niet zo lang geleden opende DuPont innovatiecentra in Japan, Korea, Taiwan, Thailand, India, Brazilië, Mexico, de Verenigde Staten en Rusland. Er zijn ook plannen voor de bouw van een innovatiecentrum in Turkije, begin 2013. Ga voor meer informatie over de Innovation Centers van DuPont naar onze website: www.innovationcenter.dupont.com.
DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.
DuPon Innovation Center