Dordrecht, 1 februari 2013

DuPont rondt verkoop van haar Performance Coatings business af

DuPont (NYSE:DD) heeft vandaag aangekondigd dat de verkoop van DuPont Performance Coatings (DPC) voor 4,9 miljard dollar in cash (ongeveer 4 miljard dollar na belastingen) aan de wereldwijde vermogensbeheerder The Carlyle Group afgerond werd. De transactie omvat ook de overname van bepaalde verplichtingen. DPC is een wereldwijde leverancier van autolakken en industriële laksystemen.
“Het is onze intentie om met een deel van de opbrengsten van de verkoop van de DPC business 1 miljard dollar aan gewone aandelen van het bedrijf terug te kopen in de eerste helft van dit jaar,” zei Executive Vice President en Chief Financial Officer Nicholas C. Fanandakis. “Daarnaast verwachten we met het resterende deel van de DPC verkoopopbrengst onze balans verder te versterken, wat ons de nodige flexibiliteit moet geven om te investeren in toekomstige selectieve groeimogelijkheden.”
DuPont blijft actief in de automobielindustrie na deze transactie en verwacht jaarlijks meer dan 3 miljard dollar te genereren met de verkoop van geavanceerde materialen aan de auto-industrie.
DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor wereldwijde uitdagingen zoals de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensen en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.