Dordrecht, 23 juli 2013

DuPont levert $1,28 operationele winst per aandeel over 2e kwartaal 2013

DuPont kondigde vandaag een operationele winst per aandeel over het tweede kwartaal van 2013 aan van $1,28, in lijn met de eerder aangekondigde verwachting. De winst per aandeel over het tweede kwartaal van vorig jaar bedroeg $1,50 per aandeel.  GAAP1 winst per aandeel van doorlopende bedrijfsactiviteiten bedroeg $1,10 tegen $1,15 voor het tweede kwartaal van 2012. De resultaten komen voort uit sterke verkopen in het Agriculture segment, verder stijgende volumes van titanium dioxide en lagere winst in Performance Chemicals.

Highlights

• Netto-omzet bedroeg $9,8 miljard, wat 1 procent lager is dan vorig jaar, wat voornamelijk een lagere prijs voor titaniumdioxide weergeeft. Het totale bedrijfsvolume nam met 1 procent toe, met groei in Agriculture, Performance Chemicals, Performance Materials, en Safety & Protection. Het volume daalde in Electronics & Communications en Nutrition & Health.

• In het eerste halfjaar nam de omzet in het Agriculture segment toe met 11 procent, als gevolg van toenemende zaadprijzen en volumegroei in maïszaden, insecticides en fungicides.  De operationele winst in het eerste halfjaar groeide met 8 procent ondanks hogere opbrengsten voor zaden die marges onder druk zetten.

• Totale operationele winst bedroeg $1,9 miljard tegen $2,2 miljard in het voige jaar. De operationale winst van Performance Chemicals ging $330 miljoen omlaag (ongeveer $0,27 per aandeel) van een topniveau in het afgelopen jaar, voornamelijk veroorzaakt door aanzienlijk lagere prijzen voor titaniumdioxide.  Het volume van titaniumdioxide steeg met 12 procent in vergelijking met het tweede kwartaal van 2012 en 18 procent in vergelijking met het eerste kwartaal van 2013.

• Opbrengsten uit kostenproductiviteit en besparingen door herstructurering liggen op schema om de doelstellingen voor het eind van het jaar te halen of te overtreffen.

• Het bedrijf houdt vast aan de verwachting van operationele winst aan het eind van het jaar van ongeveer $3,85 per aandeel.

“De omzet in Agriculture is sterk gebleven in het tweede kwartaal en het volume van titaniumdioxide verbeterde. Zoals verwacht werd dit meer dan teniet gedaan door een aanzienlijke daling van de winst in Performance Chemicals in vergelijking met het topniveau van vorig jaar,” zei DuPont Bestuursvoorzitter en CEO Ellen Kullman. “We voorzien dat de winst in het tweede halfjaar aanzienlijk beter zal zijn dan in de tweede jaarhelft van vorig jaar. We verwachten aan het eind van het jaar op een winst uit te komen licht boven die van 2012, waarmee we een sterke daling in de markt van titaniumdioxide en economische tegenwind in Europa en delen van Azië te boven komen.”

Use of Non-GAAP Measures

Management believes that certain non-GAAP measurements are meaningful to investors because they provide insight with respect to ongoing operating results of the company.  Such measurements are not recognized in accordance with GAAP and should not be viewed as an alternative to GAAP measures of performance.  Reconciliations of non-GAAP measures to GAAP are provided in schedules A, C and D.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.