Dordrecht, 6 september 2013

Zestien leerwerkers DuPont geslaagd, veertien starten opleiding

Zestien leerwerkers ontvingen hun diploma na een tweejarige mbo-opleiding die zij bij Du Pont de Nemours in Dordrecht volgden. Zij hebben opleidingen tot operator A, operator B, werktuigbouw, meet- en regeltechniek en laborant niveau-3 succesvol afgerond. Negen geslaagden hebben een baan bij DuPont aangeboden gekregen. Ook begonnen veertien nieuwe leerwerkers aan een interne opleiding van twee jaar.

Na de diploma-uitreiking, die werd bijgewoond door ouders, opleiders en mentoren, volgde de feestelijke start van de opleiding van 14 nieuwe leerwerkers. Zij werken vier dagen per week bij DuPont en gaan één dag naar school. Daarbij komt de school naar de leerlingen toe. Docenten van de verschillende beroepsopleidingen geven de lessen op het terrein van DuPont.

Bij de vestiging van Du Pont de Nemours in Dordrecht werken meer dan 850 mensen. De locatie in Dordrecht werd in 1959 opgericht en produceert onder meer verschillende kunststoffen. DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.

Dertien van de zestien leerwerkers die bij DuPont hun beroepsdiploma in ontvangst namen.