Dordrecht, 22 oktober 2013

DuPont kondigde vandaag een operationele winst per aandeel over het derde kwartaal 2013 van $0,45 per aandeel, tegen $0,43 per aandeel in het voorgaande jaar. GAAP1 winst per aandeel van doorlopende bedrijfsactiviteiten bedroeg $0,28 per aandeel tegen een verlies van $0,05 per aandeel over het derde kwartaal van 2012.  De resultaten over het derde kwartaal weerspiegelen voornamelijk een totale omzetgroei en winstverbeteringen voor Performance Materials, Electronics & Communications en Safety & Protection, en een lagere effectieve belastingdruk.  Dit werd deels teniet gedaan door verwachte lagere winsten voor Performance Chemicals.

Highlights

• De netto-omzet over het derde kwartaal bedroeg $7,7 miljard en nam 5 procent toe, met een volumestijging van 9 procent ten opzichte van een zwak voorafgaand jaar. De omzet weerspiegelt lagere locale verkoopprijzen (3%) en negatieve valuta-invloeden (1%).

• Met uitzondering van Performance Chemicals, boekten alle bedrijfssegementen een hogere operationele winst in vergelijking met vorig jaar.  Performance Materials, Electronics & Communications, Safety & Protection en Industrial Biosciences kenden een dubbelcijferige winstgroei als gevolg van hogere volumes en verbeterde marges.

• De omzet in het Agriculture segement steeg 15 procent door toegenomen volumes insecticide en hogere zaadprijzen in Latijns-Amerika. De omzetgroei en de voordelen van een groter aandeel in Pannar Seed (Pty) Ltd. verminderde het seizoensgebonden verlies van dit segment over het derde kwartaal tot $62 miljoen.

• Kostenproductiviteitswinsten en herstructureringsbesparingen zijn op schema om de doelstellingen over het volledige jaar te halen of zelfs te overtreffen.

• Het bedrijf houdt vast aan de verwachting van een operationele winst aan het eind van het jaar van ongeveer $3,85 per aandeel.

“Onze activiteiten zijn goed volgens plan verlopen.  De verkoopvolumes en operationele winst over het derde kwartaal waren sterker in de meeste bedrijfseenheden in vergelijking met een zwakker kwartaal vorig jaar,” zei DuPont Bestuursvoorzitter en CEO Ellen Kullman.  “Hoewel we verwachten dat de totale sequentiële groei van de industriële marktvraag gematigd zal blijven, zal de operationele winst over het vierde kwartaal aanzienlijk hoger zijn in vergelijking met vorig jaar.  Voor het volledige jaar zijn we op schema om een bescheien winstgroei te realiseren, ondanks de significante daling van de resultaten voor Performance Chemicals.”

1Generally Accepted Accounting Principles (GAAP)

Gebruik van Non-GAAP metingen

Management gelooft dat bepaalde non-GAAP metingen betekenisvol zijn voor investeerders omdat zij inzicht bieden met betrekking tot de lopende bedrijfsresultaten van de onderneming. Dergelijke metingen worden niet erkend in overeenstemming met GAAP en moet niet worden gezien als een alternatief voor GAAP-metingen van de prestaties.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor wereldwijde uitdagingen zoals de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensen en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com

Forward-Looking Statements:  This news release contains forward-looking statements which may be identified by their use of words like “plans,” “expects,” “will,” "believes," “intends,” “estimates,” “anticipates” or other words of similar meaning.  All statements that address expectations or projections about the future, including statements about the company’s growth strategy, product development, regulatory approval, market position, anticipated benefits of acquisitions, outcome of contingencies, such as litigation and environmental matters, expenditures and financial results, are forward-looking statements.  Forward-looking statements are not guarantees of future performance and are based on certain assumptions and expectations of future events which may not be realized.  Forward-looking statements also involve risks and uncertainties, many of which are beyond the company’s control.  Some of the important factors that could cause the company’s actual results to differ materially from those projected in any such forward-looking statements are: fluctuations in energy and raw material prices; failure to develop and market new products and optimally manage product life cycles; significant litigation and environmental matters; failure to appropriately manage process safety and product stewardship issues; changes in laws and regulations or political conditions; global economic and capital markets conditions, such as inflation, interest and currency exchange rates; business or supply disruptions; security threats, such as acts of sabotage, terrorism or war, weather events and natural disasters; inability to protect and enforce the company's intellectual property rights; and integration of acquired businesses and completion of divestitures of underperforming or non-strategic assets or businesses.  The company undertakes no duty to update any forward-looking statements as a result of future developments or new information.