, 12 december 2013

Nieuw verslag: DuPont bereikt meeste duurzaamheidsdoestellingen 3 jaar eerder dan gepland Marktgerelateerde doelstellingen bereikt en aanzienlijke vooruitgang op andere gebieden vooruitlopend op doelstellingen

Met de publicatie van het nieuwste Sustainability Report (Duurzaamheidsverslag) maakt DuPont bekend dat het de meeste van zijn duurzaamheidsdoelstellingen voor 2015 al drie jaar eerder dan gepland heeft behaald en aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt ten aanzien van de overige doelstellingen.

“Bij DuPont is duurzaamheid een groeistrategie die al tientallen jaren een drijvende kracht vormt binnen ons bedrijf,” zei Linda J. Fisher, vice president en chief sustainability officer.  “Dit verslag laat de vooruitgang zien die we geboekt hebben ten aanzien van onze vrijwillige beloften en de voortdurende integratie van duurzaamheid in al onze activiteiten.”

De marktgerichte doelstellingen voor 2015, die het bedrijf zich in 2006 heeft gesteld, leggen de nadruk op de gemeenschappelijke waarde die producten van DuPont voor klanten hebben. Sinds afgelopen jaar heeft het bedrijf meer dan 6,7 miljard dollar omzet behaald uit producten die helpen uitstoot van broeikasgas te verminderen.

“We hebben ook bijna 4 miljard dollar geïnvesteerd in onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma's om producten te ontwikkelen die directe, kwantificeerbare voordelen hebben voor onze klanten,” vervolgt Fisher. “Het gelijktijdige succes van onze marktgerichte en milieudoelstellingen is onze business case voor duurzaamheid.”

Belangrijkste resultaten in het verslag van 2013:

• Sinds 2004 heeft DuPont de uitstoot van broeikasgassen van het bedrijf met 25 procent verminderd in vergelijking met de doelstelling van 15 procent;
  • Wereldwijd is het waterverbruik met 12 procent verlaagd;
  • 2 miljard dollar omzet is behaald met producten die uitstoot van broeikasgassen verminderen;
  • en 11,8 miljard omzet is behaald met producten uit grondstoffen die gebaseerd zijn op niet-uitputbare bronnen.

DuPont kondigde in 2012 een nieuwe set doelstellingen aan om de activiteiten van het bedrijf te richten op meer voedselzekerheid tussen nu en 2020. Dit is het eerste jaar dat DuPont verslag doet over de vooruitgang ten aanzien van deze doelstelling. “Onze wetenschappers ontwikkelen nieuwe manieren om voedzame en betaalbare voeding te produceren op een manier die duurzamer is voor het milieu en voor de natuurlijke bronnen,” voegt Fisher toe. “We investeren om die reden elke dag meer dan 3 miljoen dollar in onderzoek en ontwikkeling. En wat belangrijker is, we hebben een voedselzekersheidsdoelstelling toegevoegd om onze betrokkenheid bij jongeren te vergroten om bij hen kennis en enthousiasme op te wekken voor het verbouwen en produceren van voedsel en het op een duurzame manier voeden van de wereldbevolking.”

Lees het volledige Duurzaamheidsverslag 2013 via http://www.dupont.com/corporate-functions/our-approach/sustainability/performance-reporting/sustainability-reports.html

Bekijk wat de uitdaging van voedselzekerheid van de leiders van morgen vraagt via http://www.youtube.com/watch?v=YOiNawj-w_M&feature=share&list=PLFC05FA902BE6A5A8&index=5

en bekijk wat Linda Fisher te zeggen heeft over de rol van wetenschap en duurzaamheid bij het streven naar voedselzekerheid via http://www.youtube.com/watch?v=oEQJYJzajzI&feature=share&list=PLFC05FA902BE6A5A8&index=10.

DuPont – dat als een van de eerste bedrijven meer dan 20 jaar geleden milieudoelstellingen vaststelde en publiekelijk bekendmaakte – heeft zijn duurzaamheidsbeloften verder uitgebreid dan alleen de interne milieuafdruk door marktgerichte doelen op te nemen zowel op het gebied van omzet als ten aanzien van investeringen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling. De doelstellingen hebben een directe relatie met bedrijfsgroei, met name wat de ontwikkeling betreft van veiliger en milieuvriendelijker nieuwe producten voor belangrijke wereldmarkten.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.