Dordrecht, 28 januari 2014

New Page 1

DuPont kondigde vandaag aan dat de Raad van Bestuur een nieuw programma heeft goedgekeurd om gewone aandelen van het bedrijf terug te kopen ter waarde van $5 miljard. Dit programma vervangt het bestaande terugkoopprogramma. Het bedrijf verwacht in 2014 $2 miljard aan aandelen terug te kopen, het overige deel zal in de loop van de tijd worden teruggekocht, zonder specifieke einddatum.

"Dit programma om $5 miljard aan aandelen terug te komen geeft onze belofte aan aandeelhouders weer en ons vertrouwen in het bouwen van een bedrijf met meer groei en meer volume.”, zei DuPont Voorzitter en CEO Ellen Kullman. “Met het oog op onze kaspositie, onze sterke balans en verwachting is dit programma een weloverwogen manier om grote financiële slagkracht te behouden, te blijven investeren in onze op science gebaseerde bedrijfsonderdelen en aantrekkelijk contant rendement te bieden voor onze aandeelhouders.”

Sinds 2008 hebben dividend en terugkoop van aandelen voor de aandeelhouders meer rendement opgeleverd als percentage van marktkapitaal dan het gemiddelde van vergelijkbare bedrijven in de S&P 500.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com.