Dordrecht, 10 april 2014

New Page 1

DuPont maakt vandaag bekend dat de Haagse arrondissementsrechtbank vonnis heeft gewezen tegen de fabrikant van beschermende kleding  R.J.N. DALMEIJER BEHEERMAATSCHAPPIJ B.V., tevens handelend onder de naam DAPRO, en sommige van haar handelspartners vanwege merkinbreuk met betrekking tot de DuPont ™ en Nomex® handelsmerken (zaaknummer C/09/372600 / HA ZA 10-2759.)

DuPont is de geregistreerde eigenaar van de DuPont ™ en Nomex ® handelsmerken, en uitvinder van de vlamwerende Nomex® vezel die gebruikt wordt in onder andere brandwerende kleding.

In het vonnis beval de rechtbank DAPRO alle inbreukmakende gebruik te staken op het Nomex® handelsmerk in Nederland, België en Luxemburg; op het DuPont™ handelsmerk in de Europese Unie; en op het DuPont™ Nomex® handelsmerk in India en in de verenigde Arabische Emiraten, waar de gedaagde een actieve aanwezigheid had en probeerde namaak beschermende kleding te verkopen aan eindgebruikers – waarbij de kopers een mogelijk risico liepen.

De rechtbank beval DAPRO verder “alle inbreuk makende producten die nog op voorraad zijn te hebben vernietigd.” DuPont werd eveneens de vergoeding van proceskosten en schade toegewezen. De vaststelling van de hoogte dit bedrag is nog gaande. Het vonnis volgt op een recente vergelijkbare veroordeling door een Maleisische rechtbank in een zaak betreffende namaakproducten.

“DuPont is resoluut in de verdediging van onze wereldwijde handelsmerken”,  zei Marc Doyle, president, DuPont Protection Technologies. “De beslissing van de rechter, stelt ons tevreden, na een aantal jaren waarin we dit wangedrag achtervolgd hebben, en  moet dienen als waarschuwing aan bedrijven die een verkeerd beeld geven van hun producten. De veiligheid van hen die vertrouwen op onze technologie om hun leven te beschermen  staat op het spel.”

DuPont ™ Nomex® vezel biedt al decennia lang thermische bescherming over de hele wereld. Werknemers in de productie, chemie, olie en gas, de hulpverlening en de bij de strijdkrachten zijn voor hun bescherming afhankelijk van de beschermende werking bij hitte en brand. Eind vorig jaar introduceerde DuPont  Nomex® MHP, een uitbreiding op het merk met bescherming tegen nieuwe thermische risico’s en door fabrikanten voor hun persoonlijke beschermingsmiddelen optimale bescherming te bieden onder uiteenlopende gevaarlijke omstandigheden. Niet alleen in persoonlijke bescherming wordt Nomex® gebruikt, maar ook in onderdelen voor openbaar vervoersystemen, windenergie, transformatoren, filtratie, slangen en vliegtuigen.

Bewustwording creëren rond het risico van het gebruik van inbreuk makende producten blijft een prioriteit van DuPont.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.