Dordrecht, 17 april 2014

New Page 1

Groei bedrijfswinst in meeste bedrijfssonderdelen minder door strenge weersomstandigheden en wijzigingen in landbouw

Highlights Eerste Kwartaal

• Aanzienlijke toename van de winst en verbetering van bedrijfsmarge over alle bedrijfsonderdelen, waaronder  Safety & Protection, Electronics & Communications, Nutrition & Health en Industrial Biosciences.

• Sterke volumegroei buiten Noord- en Zuid-Amerika. Volume in groeimarkten in Europa en Azië stijgt met 10 procent; omzet in Europa, Midden-Oosten & Afrika stijgt met 6 procent.  Stijging volume in Noord- en Zuid-Amerika beperkt door verschuivingen in het seizoen en de beplante landbouwoppervlakte en de invloed van barre weersomstandigheden.

• Slechte weersomstandigheden verminderden de winst in eerste kwartaal met naar schatting $0,07 per aandeel vanwege stijgende bedrijfskosten en minder omzet.

• Productiviteitsinitiatieven, inkoopprogramma van aandelen en afsplitsing van Performance Chemicals liggen op schema.

• Het bedrijf bevestigt bedrijfswinst over gehele jaar tusen $4,20 en $4,45 per aandeel.

Dordrecht, 17 april 2014 – DuPont (NYSE: DD), een wetenschapsbedrijf dat innovatieve producten, materialen en diensten van wereldklasse op de markt brengt, maakt vandaag een bedrijfswinst over het eerste kwartaal bekend van $1,58 per aandeel, vergeleken met $1,56 per aandeel vorig jaar. GAAP1 winst per aandeel bedroeg $1,54 vergeleken met $1,47 vorig jaar. De geconsolideerde omzet bedroeg $10,1 miljard, 3 procent lager dan vorig jaar, voornamelijk het gevolg van verschillen in tijdstip en gezaaid oppervlak wat betreft de omzet in het Agriculture marktsegment, negatieve valuta-effecten en slechte weersomstandigheden in Noord-Amerika. Het volume nam echter toe in alle marktsegmenten van DuPont die aan de industrie gelieerd zijn en de bedrijfsmarge groeide in 6 van de 7 segmenten ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar.

“We realiseerden over het eerste kwartaal een aanzienlijke winstgroei in de meeste bedrijfssegmenten terwijl we doorgingen met het stellen van onze strategische en operationele prioriteiten” ,zei DuPont Bestuursvoorzitter en CEO Ellen Kullman.  “We leverden een bijna ongekende winst per aandeel, ondanks de barre weersomstandigheden en de verschillen in jaar-op-jaar vergelijkingen in ons landbouwsegement, en onze belangrijkste inititiatieven blijven op koers. Ik ben blij met de vooruitgang die we boeken om verder waarde te creeëren voor onze aandeelhouders en de positie van DuPont te versterken als motor van wetenschapsgesdreven innovatie.”

“Vooruitkijkend, zullen we onze businesses blijven runnen met gerichte discipline en verhoogde productiviteit.  We verwachten een gestage groei van de industriële productie waardoor de vraag naar DuPont producten wereldwijd zal blijven toenemen.  Daarom herbevestigen wij onze vooruitzichten m.b.t. de operationale winst per aandeel over het ganse jaar 2014,” zei Kullman.

Wereldwijde geconsolideerde netto-omzet over het eerste kwartaal

De netto-omzet over het eerste kwartaal 2014 bedroeg $10,1 miljard, 3 procent lager tegenover vorig jaar, door een lager verkoopvolume (1 procent), lagere locale verkoopprijzen (1 procent) en negatieve valuta-invloeden (1 procent).

Over DuPont

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor wereldwijde uitdagingen zoals de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensen en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar http://www.dupont.com

Use of Non-GAAP Measures

Management believes that certain non-GAAP measurements are meaningful to investors because they provide insight with respect to ongoing operating results of the company.  Such measurements are not recognized in accordance with GAAP and should not be viewed as an alternative to GAAP measures of performance.  Reconciliations of non-GAAP measures to GAAP are provided in schedules A, C and D.

Forward-Looking Statements:  This news release contains forward-looking statements which may be identified by their use of words like “plans,” “expects,” “will,” "believes," “intends,” “estimates,” “anticipates” or other words of similar meaning.  All statements that address expectations or projections about the future, including statements about the company’s growth strategy, product development, regulatory approval, market position, anticipated benefits of acquisitions, outcome of contingencies, such as litigation and environmental matters, expenditures and financial results, are forward-looking statements.  Forward-looking statements are not guarantees of future performance and are based on certain assumptions and expectations of future events which may not be realized.  Forward-looking statements also involve risks and uncertainties, many of which are beyond the company’s control.  Some of the important factors that could cause the company’s actual results to differ materially from those projected in any such forward-looking statements are: fluctuations in energy and raw material prices; failure to develop and market new products and optimally manage product life cycles; significant litigation and environmental matters; failure to appropriately manage process safety and product stewardship issues; changes in laws and regulations or political conditions; global economic and capital markets conditions, such as inflation, interest and currency exchange rates; business or supply disruptions; security threats, such as acts of sabotage, terrorism or war, weather events and natural disasters; ability to protect and enforce the company's intellectual property rights; successful integration of acquired businesses and separation of underperforming or non-strategic assets or businesses and successful completion of the proposed spinoff of the Performance Chemicals segment including ability to fully realize the expected benefits of the proposed spinoff.  The company undertakes no duty to update any forward-looking statements as a result of future developments or new information.